te weinig lucht.........???

Remco

terug van weggeweest
ik heb een probleem!! ik heb een runner met een top70 eronder sinds kort maar nu merk ik als ie een beetje warm is dat ie gaat stotteren dat lijkt het niet volgens mij of ie te weinig lucht krijgt kan dat??? of ligt het aan de benzine toevoer?? met het optrekken gaat nog goed maar bij de 70 gaat ie happeren dit is alleen als ie warm is!!of kan het zijn dat ik hem aan het inrijden ben!!ik zelf denk dat ie te weinig lucht krijgt!! kan dit??
 
Advertisement - register to remove this

Stotteren komt volgens mij alleen door te weinig lucht/teveel benzine, of wegvallen van vonken van de boegie. Probeer eens een koudere boegie, dus als je nu bijvoorbeeld B6HS hebt een B8HS nemen.
 
is het STOTTEREN of INHOUDEN??

inhouden is grotere sproeier gasnaald omlaag (e-ring hoger)

stotteren is kleinere sproeier gasnaald onhoog (e-ring lager)
 
ik heb er nu sproeier 96 in ik check mijn bougie wel ff de kleur dan he! daar kan ik het wel aanzien die was volgens mij behoorlijk donker dus een tegrootte sproeier zal kunnen en van mijn luchtschoef die moet ongeveer 2/3 slagen open toch??
 
Nee man als het juist erger wordt als je scooter heter wordt moet je je sproeier niet gaan verkleinen, hoe heter je cilinder hoe meer benzine die nodig heeft. Als er bij het stotteren ook wat rook uit je uitlaat komt is je sproeier in elk geval wel te groot.

[This message has been edited by Jeroen L (edited 01 April 2001).]
 
ik denk dat ik een te grootte sproeier erin heb, maar bij het optrekken is er nix aan de hand tot de 70 is het goed maar dan gaat ie echt stotteren en inhouden, ik denk dat ik beter een grotere carb kan kopen ofniet?? want ik heb nu nog een originele beter is denk 17.5 of 19 ?!!
 
Dat is altijd een beter idee...

Als je halfgas goed kunt rijden, en daarna gaat íe stotteren, dan is de sproeier gewoon te groot...

Greetz.
 
Originally posted by Rudeboy:
Volgens mij klopt dat niet bart.

Klopt wel, maar bij de meeste carbs is bij de standaard instelling het mengsel bij halfgas juist te rijk waardoor je niet langzaam kunt rijden, het kan dus ook andersom...
 
Originally posted by Rudeboy:
Volgens mij klopt dat niet bart.

Hmmm, was vorige week bezig een Sfera af te stellen met DO 21mm, er zat een 92 sproeier in, stotterde als een gek volgas, halfgas trok hij wel, kreeg het stotteren niet weg ondanks met de luchtschroef te prutsen...
Met een 86 sproeier was het al iets beter, waarschijnlijk nog kleiner...

Greetz.
 
oke dus eerst een andere bougie en ook een kleinere sproeier neem ik aanluchtschoef staat goed. die bougie kan ik die bij mijn dealer halen?? ik probeer sproeier 92 weleens ff kijken of dat helpt
 
Okeej volgens mij is het zo, en in de dellorto handleiding staat het ook ongeveer:

- luchtschoef(+stationair sproeier) is voor mengverhouding van stationair tot heel klein beetje gas
- gasnaald voor klein beetje gas tot 3/4 gas
- hoofdsproeier voor 3/4 gas tot volgas.

Loopt uiteraard beetje in elkaar over.
 
Originally posted by enrico:
Komt waarschijlijk door je luchtschroef dus ga daar eens mee kloten...

Doe dat maar niet, je luchtschroef is alleen bij een tiende gas interressant...
 
Originally posted by Jeroen L:
Stotteren komt volgens mij alleen door te weinig lucht/teveel benzine, of wegvallen van vonken van de boegie. Probeer eens een koudere boegie, dus als je nu bijvoorbeeld B6HS hebt een B8HS nemen.

Dit is het juiste anwoord op je vraag!
 
Ik denk dat je een foute bougie gebruikt.

Neem een Denso W31Fs of iets soortgelijks B9/10 lekker koud, maar niet extreem. Daarna kun je pas serieus gaan kijken naar je afstelling...
 
ik heb nu sproeier 92 helpt geen ene klote denk toch dat het die bougie is!! ff proberen dan want dit is echt zwaar klote
 
kheb het ff zonder luchtfilter geprobeerd helpt geen reet ik ga morgen een andere bougie kopen dit schiet niet op!!!
 
Back
Top