te sterke drukveer?

dutch

gas met die zooi
heei
ik vroeg mij af of mijn drukveer mischien te sterk was.
Het gaat om een beta ark lc, ik wou een tijdje geleden een giannelli shot kope dus had ik er eerst 1 geleend van een maat van me om te proberen, voor de rest nix afgesteld, gewono er onder, hij had een vette dip rond de 70 op teller maar toen hij eenmaal op top was reed hij ong 1.5 cm onder de honderd op de teller.. (teller gaat tot 100, ma wijzer kan verder)

Dus dat leek me wel wat, ik heb dus nu een nieuwe shot en deze gemonteerd samen met een gele drukveer van malossi.
De dip is weg maar de topsnelheid is minder dan met die andere.. is dit te verhelpen door zwaardere rollen of is de drukveer te sterk?

De rollen heb ik dus ook nie veranderd omdat hij wel goed loopt, sproeier is nu 84.
en bougie kleur goed en hij trekt goed weg.

vast bedankt
mzzl frank
 
Advertisement - register to remove this

het probleem is vaak dat mensen een andere uitlaat gaan proberen met een verkeerde afstelleing (zoals jij hebt gedaan) , dan kan het zijn dat ie met pijn en moeite een stuk sneller loopt maar niet goed trekt. daarom moet je m eerst goed afstellen , dan pas kun je zeggen hoe snel die loopt.

tis of snel maar niet trekken of gewoon zorgen dat de scooter goed loopt en tevreden zijn met de snelheid , dat laatste heeft bij mij de voorkeur ..
 
jah owke, maar toen met me std. drukveer trok hij ook goed op met een hogere top als nu, maar alleen een dikke dip.
De dip is er uit door de sterkere drukveer, en hij trekt nog steeds goed en de snelheid is ook niet het probleem.
Hij rijd nu gewoon goed, maar als hij dus harder gaat lopen door een andere afstelling gaat dat ten koste van het optrekken?
Zal wel weer us gaan knoeie met rolle..
bedankt.

mzzl frank
 
dutch said:
jah owke, maar toen met me std. drukveer trok hij ook goed op met een hogere top als nu, maar alleen een dikke dip.
De dip is er uit door de sterkere drukveer, en hij trekt nog steeds goed en de snelheid is ook niet het probleem.
Hij rijd nu gewoon goed, maar als hij dus harder gaat lopen door een andere afstelling gaat dat ten koste van het optrekken?
Zal wel weer us gaan knoeie met rolle..
bedankt.

mzzl frank
kan ook aan je zuiger liggen
en/of aan de veersnaar die niet goed ligt!


of je probeert eens met std drukveer iets lichtere rollen -:-
 
grrr er werd mij toen door meerdere een gele aangerade:p

trwns "setup" is standaard, alleen polini speedcontrol en een shot
geen id of het van belang is
maar ik probeer eerst rolle wel, voordat ik me oude of een witte drukveer er in doe.

bedankt
mzzl
 
dutch said:
jah owke, maar toen met me std. drukveer trok hij ook goed op met een hogere top als nu, maar alleen een dikke dip.
De dip is er uit door de sterkere drukveer, en hij trekt nog steeds goed en de snelheid is ook niet het probleem.
Hij rijd nu gewoon goed, maar als hij dus harder gaat lopen door een andere afstelling gaat dat ten koste van het optrekken?
Zal wel weer us gaan knoeie met rolle..
bedankt.

mzzl frank


als ie een dip heeft trekt ie dus ook niet goed op ;)
 
dutch said:
grrr er werd mij toen door meerdere een gele aangerade:p

trwns "setup" is standaard, alleen polini speedcontrol en een shot
geen id of het van belang is
maar ik probeer eerst rolle wel, voordat ik me oude of een witte drukveer er in doe.

bedankt
mzzl


het probleem is dat als je een te lichte veer kiest kan het zijn dat ie 2 weken goed loopt en dan steeds minder gaat lopen , meestal moet de scooter dan ook vaker worden afgesteld. en het is ook nog eens zo dat als je een std of witte Malossi (= std ongeveer) veer gaat gebruiken dat je erg licht in gewichten moet en dit is ook niet echt een voordeel.

kortom , met een zwaardere drukveer loopt ie gewoon beter , dwz dat ie minder moeite hoeft te doen om het goeie toerental te draaien en zo is de slijtage ook minder meestal.
 
Back
Top