Te lang stil gestaan?

yves12

Well-Known Member
Ik kan een rush challenger voor een prikje op de kop tik van vrienden, maar bij het afhalen bleek hij niet te starten, noch elektrisch nog met de kick. De batterij is leeg en aan vervanging toe doordat de brommer 2 jaar stilgestaan heeft.

Bij het starten met de kick, doet hij helemaal niets. (rem was ingedrukt en schakelaar stond op ON).

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn. Ik dacht aan de benzine die te lang in de carburator gestaan heeft of zoiets?
Wat is de best oplossing om die op gang te krijgen?


THX
 
Advertisement - register to remove this

Bij het kickstarten hoe je de rem niet ingedrukt te houden, al kan dat natuurlijk nooit kwaad ;)

Haal de carburateur er eens af en maak deze schoon. Doorspoelen met benzine en schoonvegen met een kwastje is het makkelijkst. Als hij buiten heeft gestaan zal er vocht in zijn getrokken. Draai er ook een nieuw bougietje in en kijk of hij dan wat wilt doen.

Nog steeds niet, controleer dan de 3 belangrijkste dingen;
- Vonkt de bougie
- Krijgt hij benzine
- Heeft hij compressie
 
Cipher said:
Nog steeds niet, controleer dan de 3 belangrijkste dingen;
- Heeft hij compressie

Hoi Cipher,

kan je dit ook zonder compressiemeter testen?

Misschien een domme vraag, maar ik vind geen enkele opening om de bougie te vervangen, moet ik dan echt de zijpanelen verwijderen of zit er een "verborgen luikje"?


Yves
 
Over het algemeen kun je bij de bougie komen als de scooter op haar standaard staat, en dan onderlangs de voetenplank. Even op je rug liggen dus ;)

Compressie kun je min of meer aanvoelen door met de hand het kick-start pedaal naar beneden te drukken. Als dit erg soepel gaat, is er geen compressie (denk dan aan zuigerveren of koppakking die vervangen moeten worden).
Ook kun je door een los wc papiertje voor de lucht-inlaat van de carburateur te houden zien of er nog lucht wordt aangezogen.
 
Back
Top