te kleine sproeier?

mitchel@

Well-Known Member
mijn senda wil niet starten
de bougie heeft vonk .krijgt benzine alleen veel te veel zou het kunnen dat mijn sproeier te klein is en dat de naald dan niet past ? als je op de carb alles minder afstelt bijna dicht dus dan krijgt hij zelfs nog veel te veel benzine
 
Advertisement - register to remove this

als ie benzine krijgt en hij vonkt moet ie lopen ;)

dus of hij krijgt toch geen benzine of de boel vonkt toch niet..

dit kan door verschillende oorzaken , bijv. een defecte bougie waardoor hij in het blok niet vonkt maar erbuiten wel , of de bougiedop etc.

verder kan er veel aan de hand zijn met de carburateur , je moet de stelschroefen op een normale waarde zetten , ook de gasnaald , ze de luchtstelschroef of 1,5 slag uit , de naald in het midden.

de sproeier grootte heeft niks te maken met de naald overigens , de sproeiergrootte heeft te maken met de hoeveelheid benzine dat het door laat.

maar voor hetzelfde geld is je membraan defect , of heb je gewoon een te grote of te kleine sproeier waardoor je m verzuipt..

maar om bij het begin te beginnen , wat voor setup heb je (exact) , en sind wanneer doet ie dit?
 
jeetje mij n setup geen idee heb er niet veel verstand van .
ik heb de scooter zo gekocht die man zij dat hij een 8 maand stil had getstaan en nu niet meer wilde starten . ik dacht nou mischien nieuwe bougie en klaar is kees maar nee hoor .ik heb de carb weer op normale waarden staan ongeveer .de bougie vonk en is heel nat van de benzine maar wil nog steeds niet ook heb ik de carb helemaal schoon geblazen en remreiniger in de filter gespoten dan hoest hij een beetje maar verder niks meer .de onsteking kun je niet stellen dus dat is het ook niet .zou het iets met de zuigerveren kunnen zijn? of dat de uitlaat verstopt is?
ik weet het niet meer
 
tja , als je zo een brommer koopt kan er vanalles aan dehand zijn natuurlijk.

mja , al nieuwe benzine geprobeerd? en even een nieuwe sproeier.

verder de carburateur4 helemaal uit elkaar , alles goed doorblazen met lucht uit een compressor met een blaaspistool.

als een brommer zo lang stil staat gaat de benzine kapot , en gaan de sproeiers en kanalen van de carburateur dichtzitten.

je moet overigens NOOIT met remmenreinig oid in je luchtfilter spuiten ,een brommer moet zo starten , doet is dat niet is er wat aan de hand..
 
ik heb nieuwe benzine er in gedaan de carb helemaal schoon geblazen .er zat alleen een te kleine bougie in dus een goeie gehaald en vonkt ook .de scooterwinkel zei ff met remreiniger in de filter spuiten en dat moet hij het doen maar nee dus .de bougie is wel heeeeeel nat kan het zijn dat de sproeiermaat niet goed is ? heb echt alles schoon geblazen .niks verstopt ofzo wat kan het dan nog zijn?
 
Back
Top