Te grote sproeier

Airman

Well-Known Member
Ik had even een vraag over de grote van de sproeier..

is sproeier 100 te groot voor deze setup, want nu loopt hij gewoon goed.

Cilinder: 50cc snel alukit
Uitlaat: mekrakit\
Caberateur: 17,5 mm derloto
luchtfilter: standaart element aleen met malosie rood binnenfilter

Kijk hij loopt nu wel goed maar is dit normaal, mischien valse lucht? ik vraag het even voor dat ik op onderzoek uit ga.

bedankt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Airman said:
Ik had even een vraag over de grote van de sproeier..

is sproeier 100 te groot voor deze setup, want nu loopt hij gewoon goed.

Cilinder: 50cc snel alukit
Uitlaat: mekrakit\
Caberateur: 17,5 mm derloto
luchtfilter: standaart element aleen met malosie rood binnenfilter

Kijk hij loopt nu wel goed maar is dit normaal, mischien valse lucht? ik vraag het even voor dat ik op onderzoek uit ga.

bedankt

Nee alstie gewoon goed loopt is ervoor de rest toch niets aan de hand?? Tis op elke scooter anders.. Tis wel aan de grote kant, maar als jij valse lucht hebt krijg je m echt bijna niet afgesteld, dus daar zou ik me neit druk om maken :)
 
owke bedankt,

kijk ik had het blok gereviseerd enz nieuwe keeringen pakkingen etc
nieuwe cilinder, membraam kleppen. Ik dacht mischien een keering lek..
maar de keeringen had ik er gewoon netje in getikt zoals het hoor met een pasbus.

Maar ik heb het gevoel dat de uitlaat er iets mee te maken heeft, want als ik de demper eraf haal loopt hij een stuk langzamer... Want een demper moet toch niet van invloed zijn op de expansie.. (CORRECT ME IF I WRONG)

Bedankt
 
Airman said:
owke bedankt,

kijk ik had het blok gereviseerd enz nieuwe keeringen pakkingen etc
nieuwe cilinder, membraam kleppen. Ik dacht mischien een keering lek..
maar de keeringen had ik er gewoon netje in getikt zoals het hoor met een pasbus.

Maar ik heb het gevoel dat de uitlaat er iets mee te maken heeft, want als ik de demper eraf haal loopt hij een stuk langzamer... Want een demper moet toch niet van invloed zijn op de expansie.. (CORRECT ME IF I WRONG)

Bedankt

Heb je niet vergeten om de begrenzing uit de demper te halen?? :) Dan heeftie meer tegendruk en kan hij zn prestaties minder kwijt..
 
Maar het is juist als ik de demper eraf haal dat hij slechterloopt dus het lijkt erop dat als hij meer tegendruk heeft dat hij beter loopt.. mischien verklaard dit ook het hoge benzineverbruik omdat hij mischien veel benzine verliest tijdens de spoeling. mischien als ik meer tegendruk maak dat hij ook minder benzine verliest dus ook waarschijnlijk een kleinere sproeier erin kan zetten..
ofniet?
 
Back
Top