Te groot voor zip

0laf

New Member
Ik ben 1,85 en ik rij op een zip maar mijn vrienden zeggen dat de zip gewoon bij me past vergeleken met me lengte maar ikzelf weet het niet of de zip echt goeie lengte voor me is ik heb het gevoel dat deze te klein voor me is heeft iemand hier meer info over
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben 198 en rij ook een zipje, maar das op meetings en het circuit. Voor dagelijks kan het ook prima maar ligt beetje aan hoe je er op zit en met welke houding. Je moet eigenlijk testritje maken en dan weet je snel genoeg of het wat is. Je kan zelf hopelijk wel beslissen of je het met jou lengte lekker vind rijden toch?
 
de zip is een 11/2 zitter.
zit je dan op het voorste deel voor de bestuurder of op de grens tussen t voorste deel en dat voor de passagier?
als je lange benen hebt kan de zip wel lastig zijn in de zin van dat het stuur steeds tegen de knieen komt.
 
Sorry hoor, ik krijg altijd het idee, als ik grote mensen op een Zipje zie rijden, dat ze op een kinderfietsje rijden.
Ze zitten bijna op het achterlicht.
Het gaat wel maar het lijkt me niet echt een ideale zithouding als je grotere stukken moet rijden.
Iemand achterop nemen kun je dan al helemaal vergeten.
 
Ik ben 1,85 en ik rij op een zip maar mijn vrienden zeggen dat de zip gewoon bij me past vergeleken met me lengte maar ikzelf weet het niet of de zip echt goeie lengte voor me is ik heb het gevoel dat deze te klein voor me is heeft iemand hier meer info over
Hoi Olaf, zelf ben ik ietsje langer dan jij, 1,87 en zeker wanneer ik een Zip in de verte over een brug zie rijden, is het beeld van Sparky schetst helemaal waar.
Wanneer ik erop rijd is dat echter helemaal geen probleem. Ik vind mijn Zip het leukste speelgoed wat ik ooit had!
En verder scheelt misschien ook dat ik dik 30 jaar vet getrouwd ben, en nooit erg om mijn looks heb gegeven....
Belangrijkste is dat je een scooter kiest waar je happy van wordt.
 
Sorry hoor, ik krijg altijd het idee, als ik grote mensen op een Zipje zie rijden, dat ze op een kinderfietsje rijden.
Ze zitten bijna op het achterlicht.
Het gaat wel maar het lijkt me niet echt een ideale zithouding als je grotere stukken moet rijden.
Iemand achterop nemen kun je dan al helemaal vergeten.
Je koopt meestal een scooter voor jezelf niet om taxi voor een ander te spelen vind ik. Dus naar hoe het eruit ziet met 2 man erop zou ik niet kijken, al klopt het voo4beeld van een kinderfietsje wel vrij goed wanneer je mij op mn sp98 gevouwen ziet zitten
 
Ja maar jij gebruikt dat zipje op het circuit, dat is een hele andere benadering. :)

al klopt het voo4beeld van een kinderfietsje wel vrij goed wanneer je mij op mn sp98 gevouwen ziet zitten
Ik moest even lachen toen je bovenstaand schreef, ik zie zo'n dingen altijd firect voor me en mijn fantasie slaat dan op hol. ;)
 
Hoi Olaf, zelf ben ik ietsje langer dan jij, 1,87 en zeker wanneer ik een Zip in de verte over een brug zie rijden, is het beeld van Sparky schetst helemaal waar.
Wanneer ik erop rijd is dat echter helemaal geen probleem. Ik vind mijn Zip het leukste speelgoed wat ik ooit had!
En verder scheelt misschien ook dat ik dik 30 jaar vet getrouwd ben, en nooit erg om mijn looks heb gegeven....
Belangrijkste is dat je een scooter kiest waar je happy van wordt.
Ja hij rijd inderdaad heerlijk als ik erop zit alleen heb ik het gevoel dat ik er heel raar uit zie hahahah
 
Ja hij rijd inderdaad heerlijk als ik erop zit alleen heb ik het gevoel dat ik er heel raar uit zie hahahah
Een Zip is voor jouw gewoon te klein echter als je ook al op grotere scooters hebt gereden en je vindt nog steeds dat je het beste rijdt op en Zipje, dan is dat een Zipje voor jouw.
Wat kan jouw dat dan schelen hoe het eruit ziet!
 
Last edited:
doet me denken aan de grootste zittenblijver (2m en 1 breed) in 4 mavo op een batavus city van z'n opa.. lachen toch?!
batavus_city_1976.jpg

of wil je "indruk" maken?.. (heb je later ook een Ferrari of Dodge Ram voor nodig?) nee toch?
 
Als je beide had bewaard, kon je nu een hele mooie honda scooter/brommer kopen. :tearsofjoy:
ze waren niet mooi meer (Kreidler had me bij aanschaf 150 gulden gekost, rijdend gemaakt en gehouden, maar cosmetisch was ie nooit top, Solex was krom gereden toen vriend van me reed met mij achterop, een bocht te laat zag èn het omgekeerde gas in paniek niet bleek te snappen, solex nooit netjes gerepareerd ("nieuwe" voorvorkpoten bleken ook krom) en ze moesten plaats maken voor m'n 500 cc honda viertakt.. die ook niet meer netjes was en ik weer weg deed toen ik papa werd.. such is life.
 
Last edited:
Back
Top