te arm of te rijk

Hotartifact

New Member
ben bezig me vivacity af te stellen maar ben nog helemaal zeker of hij te arm of te rijk draait
STD Carb
sito+ uitlaat
octane 101 imitatie cilinder
62 sproeier
NGK br6hs


met een 64 sproeier gaat me uitlaat plofjes geven als ik weer op het gas kom en draait niet stationair
momenteel draai ik een 62 sproeier en draait hij goed maar de bougie is vervuild. (foto)
nu er een 60 sproeier ingezet maar lijkt alsof hij minder vermogen geeft. (kan ook door de tegenwind komen)
weet iemand hier raad mee?
 

Attachments

  • bougie 62.jpg
    bougie 62.jpg
    91.4 KB · Views: 117
Advertisement - register to remove this

Loopt de scooter met de andere sproeiers wel stationair? Je kan soms ook zien aan je uitlaat of hij te rijk loopt, dan komt er namelijk behoorlijk wat rook uit. De bougie is idd erg vervuild dus die zou ik sws vervangen. Misschien dat je nog wat informatie kan halen uit dit filmpje.
 
Loopt de scooter met de andere sproeiers wel stationair? Je kan soms ook zien aan je uitlaat of hij te rijk loopt, dan komt er namelijk behoorlijk wat rook uit. De bougie is idd erg vervuild dus die zou ik sws vervangen. Misschien dat je nog wat informatie kan halen uit dit filmpje.
met sproeier 62 en 60 loopt hij prima stationair al dan met de 62 wel helemaal dicht met de schroef
als ik de video moet geloven draait hij goed want hij houd niet in en stottert ook niet.
roken doet hij alleen als hij koud is daarna niet meer
 
Misschien dat je membraan vervangen moet worden. Mocht je er het gereedschap voor hebben, dan zou ik ook eventjes je compressie checken.
 
Misschien dat je membraan vervangen moet worden. Mocht je er het gereedschap voor hebben, dan zou ik ook eventjes je compressie checken.
De orginele cilinder heeft 5 keer een warmloper gekregen in 1 uur, kan het zijn dat hierdoor het membraan krom is? Zo ja wat voor effect heeft dit?.
Compressie is in orde Nieuwe cilinder heeft net 1600km erop
Bougie is schoongemaakt en terug geplaatst, ik ga nu een weekje op de sproeier 60 rijden en kijken welke kleur hij wordt
 
Aan je bougie te zien heb je last van detoneren zelf ontbranding
Je keramiek rond de electrode lijkt gesmolten of glazig eruit te zien
Ik zou een grotere sproeier proberen
En een nieuwe bougie
 
Aan je bougie te zien heb je last van detoneren zelf ontbranding
Je keramiek rond de electrode lijkt gesmolten of glazig eruit te zien
Ik zou een grotere sproeier proberen
En een nieuwe bougie
Het rare is dat de helft van de bougie vervuild is
 

Attachments

  • IMG_20200226_131008.jpg
    IMG_20200226_131008.jpg
    58.3 KB · Views: 93
Aan die kant heb je dus zelf onbranding
Ik denk dat je een koudere bougie zou moeten nemen
Je bougie kan zijn warmte niet kwijt en gaat dan gloeien
Detoneren is na dat de vonk geweest is
Pre ignition is voor de vonk zelf ontbranding
Voor power zit je altijd tegen die detonatie aan
 
Last edited:
Aan die kant heb je dus zelf onbranding
Ik denk dat je een koudere bougie zou moeten nemen
Je bougie kan zijn warmte niet kwijt en gaat dan gloeien
Detoneren is na dat de vonk geweest is
Pre ignition is voor de vonk zelf ontbranding
Voor power zit je altijd tegen die detonatie aan
Ik heb nog een warmtegraad 7 liggen ipv 6 zal deze er wel even in doen en proberen
 
Waarschijnlijk heeft die bougie ook de vijf warmlopers meegemaakt
Dan zegt dan niet zoveel over deze cilinder
Zoek op jew tube spark plug choppen
Leer je veel van
 
Even een update, 100km gereden met sproeier 60 en de b6hs bougie met als resultaat iets minder kool aanslag. Ben nu bezig met een br7hs bougie en sproeier 60
 

Attachments

  • IMG_20200228_233737.jpg
    IMG_20200228_233737.jpg
    65.6 KB · Views: 70
Brom of snor scooter? en hoe hard loopt hij?

Als hij rond de 25km / 30km per uur blijft rijden dan kan die b6hs bougie nog wel.. Gaat hij harder en of is het een brom, dan gegarandeerd een b7hs erin draaien. Zoals boven gemeld smelt het spul rond de elektrode (komt omdat de bougie te warm word) Warmte graad bougie moet dan kouder.
 
Brom of snor scooter? en hoe hard loopt hij?

Als hij rond de 25km / 30km per uur blijft rijden dan kan die b6hs bougie nog wel.. Gaat hij harder en of is het een brom, dan gegarandeerd een b7hs erin draaien. Zoals boven gemeld smelt het spul rond de elektrode (komt omdat de bougie te warm word) Warmte graad bougie moet dan kouder.
Het is een brom en hij loopt 60 op de teller
Heb nu een br7hs erin en merkte wel dat hij van 50-60 beter trekt
 
Back
Top