Lennartkuip

New Member
Beste allen,

ik ben al een tijdje bezig met het afstellen van mijn brommer. De brommer in kwestie is een orion rx50 extreme. Voordat jullie allemaal gaan reageren jaaa een orion daar heb je het probleem. Ik heb deze brommer spotgoedkoop kunnen kopen en heb deze gewoon gekocht om mee te gaan auwhoeren. Het is dan ook geen 50cc meer maar een zongshen 223cc luchtgekoeld blok.

setup.
Zongshen 223cc luchtgekoeld
Mikuni 28mm carb met sproeier 120
Twin air luchtfilter

het probleem.
Na het ombouwen zat er een sproeier 100 in de carb. Hiermee rijdende viel mij op dat de brommer na de 8500 toeren enorm begon te stotteren en hiermee uiteindelijk met pijn en moeite de 9000 toeren haalde. Gekeken naar de bougie, te arm, dus sproeier 120 erin. Nog een keer proberen, eerste rit savonds stotterde hij niet meer maar waar hij voorheen 98 kmh reed reed hij nu nog (maar) 78. De rit de volgende dag begon hij toch weer te stotteren en ging niet meer over de 8000 toeren heen. Ik kijken naar de bougie, wit. Dusss grotere sproeier erin gedaan vandaag. Weer getest. Dit keer kwam ik niet meer over de 6000 toeren. Toen naar huis gegaan gekeken, bougie nog steeds wit. Ik even snel op internet gekeken en natuurlijk dacht ik, de luchtschroef, nooit wat aan gedaan. Dus ik zoeken, maar ik kan alleen een stationair schroef vinden dus hiermee kan ik ook niet verder. Toen nog iets gevonden over de gasnaald positie, hier heb ik nooit naar gekeken.

mijn vraag.
Wat moet ik doen? Een kleinere sproeier reed eigenlijk het best maar de bougie is telkens wit + dat hij altijd stottert. Wat moet ik dus nu doen? Kleinere sproeier of nog groter, gasnaald verschuiven of zit er toch ergens een luchtschroef op waar ik aan moet draaien?

alvast allemaal heel erg bedankt voor het reageren.

groet,
Lennart
 

Attachments

  • 7E8698BD-1A0C-40C5-A718-A0C235C8A6F7.jpeg
    7E8698BD-1A0C-40C5-A718-A0C235C8A6F7.jpeg
    85.6 KB · Views: 10
Advertisement - register to remove this

Je leest de bougie af en reageert met vergroting van sproeier. Is de voorgeschreven bougie gemonteerd?
Groet,
Beste Harr,
bedankt voor je reactie

dat is een goeie vraag, ik weet niet of het de juiste bougie is. Ik heb dit blok bij iemand gekocht en toen zat de bougie er in. Er is mij toen vertelt dat hij er altijd zo mee heeft gereden. Dus ik ga er van uit dat het de juiste bougie is.
 
Beste Harr,
bedankt voor je reactie

dat is een goeie vraag, ik weet niet of het de juiste bougie is. Ik heb dit blok bij iemand gekocht en toen zat de bougie er in. Er is mij toen vertelt dat hij er altijd zo mee heeft gereden. Dus ik ga er van uit dat het de juiste bougie is.
Kijk dan even wat voor bougie er in dat blok hoort heb zelf zo'n gevoel dat die uit de 50cc komt
 
Ik heb even gekeken en er zit een ngk D8EA bougie in. Volgens de site moet er een ngk DR8EA R type in. Maakt dit verschil of is dit niet zo belangrijk. Excuses, als het op bougies aankomt zou ik niet weten wat en hoe
 
Deze bougie is goed.
(Vroeger, heul vroeger, ontvingen we TV zenders uit de ether, en kon een passerende brommer storing geven op het beeld en geluid. De toegevoegde R staat voor een weerstand die ontstoort. )
Groet,
 
Misschien is die ook wel op cdi begrenst

Als ik naar de cdi kijk en die dan vergelijk met de onbegrensde cdi van de website. Dan lijkt het erop dat ik de onbegrensde heb. Maar ik haal zo ongeveer de 80 wel. Kan ik dan wel een begrensde cdi hebben?
Post automatically merged:

Deze bougie is goed.
(Vroeger, heul vroeger, ontvingen we TV zenders uit de ether, en kon een passerende brommer storing geven op het beeld en geluid. De toegevoegde R staat voor een weerstand die ontstoort. )
Groet,

oooh kijk aan. Hhaha, nee dat was denk ik voor mijn tijd.
 
Als ik naar de cdi kijk en die dan vergelijk met de onbegrensde cdi van de website. Dan lijkt het erop dat ik de onbegrensde heb. Maar ik haal zo ongeveer de 80 wel. Kan ik dan wel een begrensde cdi hebben?
Post automatically merged:



oooh kijk aan. Hhaha, nee dat was denk ik voor mijn tijd.
Ja kan want die zijn op toeren begrenst en jouwe houd in op toeren. Ga anders is met die cdi langs een zaak die hebben er meestal wel verstand van
 
Ja kan want die zijn op toeren begrenst en jouwe houd in op toeren. Ga anders is met die cdi langs een zaak die hebben er meestal wel verstand van
Dat klopt hij houdt wel in op toeren. Maar met de verschillende sproeiers begint hij in te houden op verschillende toeren. Ook had ik bij de sproeier 100 dat ik na een tijd stotteren er toch een klein beetje doorheen kwam en dus zo uiteindelijk op 9800 toeren heb gereden
 
Dat klopt hij houdt wel in op toeren. Maar met de verschillende sproeiers begint hij in te houden op verschillende toeren. Ook had ik bij de sproeier 100 dat ik na een tijd stotteren er toch een klein beetje doorheen kwam en dus zo uiteindelijk op 9800 toeren heb gereden
Kan zijn dat die prima afgesteld was maar begrenst werd door cdi en dan een te grote sproeier gemonteerd en daardoor nog verder in de toeren zakte
 
Back
Top