taxatie rapport

• Thread starter Thread starter The Dude
  • Start date Start date
T

The Dude

Guest
Op donderdag ochtend reed ik op m'n honda x8rs over het verplichte fietspad. Voor me reden 2 fietsers. Ze reden alletwee op de rechterkant van het fietspad. Dus ik wil ze inhalen met ongeveer 30 km/h. Opeens maakt die fietser een zwaai naar links. Omdat ik er al te dichtbij reed kon ik niet meer remmen. Was zijn schuld dus. Ik heb kapschade aan het voorspatbord, rechter- en linkerzijkant en de achterkant. Gelukkig is het al geregeld met de verzekering.
Maar hoe gaat dat precies met het taxeren van de schade??

Advertisement - register to remove this

er komt gewoon zo´n mannetje van de verzekering van die gast en die neemt die schade op en later krijg je dat op je rekening gestort.
ik zou alleen wel weer ff je std pijpie eronderhangen als die gast langskomt....

Originally posted by Casper
er komt gewoon zo´n mannetje van de verzekering van die gast en die neemt die schade op en later krijg je dat op je rekening gestort.
ik zou alleen wel weer ff je std pijpie eronderhangen als die gast langskomt....

Bij mij ging het anders.. je moet eerst naar de fietsenmaker om een taxatieraport op te laten maken.. (fietsenmaker wil 10 % van schadebedrag hebben) En met die rapport moet je contact opnemen met de verzekering. En die bepaald dan of er een taxeur langskomt ja of nee. Als het goed is komt die alleen boven de 750 piek langs= iets van 340 euro

Alles is nog standaard aan de scooter dus dat is geen probleem. Maar je hoeft dus niet de rekening op te sturen ofzo. Ik ben van plan om het geld te houden en dan die scooter over te spuiten. Hou ik er ook nog wat aan over

Originally posted by Casper

Toen ik een ongelukje had gehad heb ik hem gewoon met een snel uitlaatje laten taxeren. Was niks aan de hand. Kappen waar al valschade aan zat kreeg ik ook geld voor. Dealer zei ook dat ik een hele makkelijke schade-expert had gehad. Gelukkig zijn die er ook nog :)

Het is nu dus de bedoeling dat ik de schade zo hoog mogelijk laat taxeren. Heeft er iemand nog tips of trucs daarvoor????

bij mij zijn ze dus gaan zeuren om dat "het piemeltje"van me uitlaat was dichtgeknepen.ik heb trouwens unie garant verzekering (stelletje teringleiers...wordt altijd in wachtstand gezet als ik bel)maar ik had dus een oude std uitlaat erop gezet met veel schade...voor een std uitlaat krijg je veel geld terug..daar kan je ze ook altijd leuk mee naaien.:)

Back