Tankmeter, vlotter?? Agm

Dsh

New Member
Hallo

Ten eerste bedankt voor het toevoegen.

Ik heb een paar weken geleden een fosti retroscooter gekocht (deze is inmiddels weer weg)
Daar kampte ik met het probleem dat hij de tank volledig vol aangaf terwijl de tank dus kurk droog was. ‍♀️ ga tanken en er gaat maar voor 3,19 liter in en hij zat vol?

Nu vandaag een andere op de kop getikt een agm retroscooter met jawel hetzelfde probleem. ‍♀️
Geeft een volle tank aan maar was dus niet zo! Keek in de tank zag rechts de bodemplaat en links benzine..

Jawel hoor ging weer tanken er ging maar 1.44 liter in en hij zat tot de rand vol, 2 minuten gereden ik ga kijken en hij zat onder de vulhals.

Wat is dit? Dit heeft met de vlotter te maken lijkt me.. maar hoe kan het dat ik na het tanken ga kijken en er alweer een kwart verdwenen is?

( heb 2min gewacht bij het tankstation maar de benzine zakte niet)

Wie o wie... wordt er niet goed van....

aub geen negatief of commentaren van ja dat heb je met goedkope rommel! Ik ondervind geen problemen enkel dit, zit niet te wachten op negativiteit.



Heb niemand in mijn omgeving met verstand van scooters en al helemaal geen geld om ernaar te laten kijken. ‍♀️
 
Advertisement - register to remove this

Een AGM retro is er in verschillende type's.
Welke heb je precies ?

Heb even globaal gekeken en kom op deze tank uit.
Is voor verschillende Chinese scooters en dient als voorbeeld.
De tankinhoud staat er niet bij, maar schat zo in dat deze niet erg groot is.
Als deze in jouw scooter zit dan snap ik wel dat deze snel vol zit.

Heb je een gebruiksaanwijzing ?
Hier staat vast in wat de tankinhoud is.
Als je het juiste type weet, dan kan je deze waarschijnlijk online vinden en downloaden...
 
Hoi Bas
Bedankt voor je reactie
Heb geen gebruiksaanwijzing helaas.

Het type is : ZN50QT-E

volgens mij is het een 4 of 5 liter tank? ‍♀️
Het gaat mij erom dat de teller een volle tank aangeeft terwijl dit niet het geval is, toen ik hem vanmiddag stil zette zag ik de bodemplaat en links nog een laagje benzine zitten.

denk dat het de vlotter is, dat die boven in blijft zitten ik heb er 0,0 verstand van ben ook maar een vrouw...
 
Back
Top