Tanklampje zip 2t

Zip 2taktt

New Member
Benzine lampje blijft branden

dus wat ik al heb gedaan

1.Sensor + vlotter op andere scooter getest werkt perfect

2.Teller van andere scooter gepakt en ja blijft daar ook branden

Kabel + stekkers voor benzine sensor vervangen
En ja her lampje blijft nog steeds branden

Contact spray op de stekker die op de teller gaan
Dat is ook het probleem niet
Lampje van pinkers koplamp enz doen het wel gewoon

Alles van de kabelboom buiten het benzine lampje blijft altijd branden

Iemand nog een idee?

Advertisement - register to remove this

Ik heb even op het schema van een zip 2 t gekeken , klopt het dat bij jou ook de sensor via de olie level schakelaar loopt ?
kan daar dan misschien de fout zitten , je hebt buiten dat al veel gedaan om het probleem te vinden .

Attachments

• Piaggio Zip 50 2T CAT 2000 - on models.jpg
    Piaggio Zip 50 2T CAT 2000 - on models.jpg
    994.5 KB · Views: 5
In de spanningsregelaar zit een timer-netwerkje dat ervoor zorgt dat, als op de blauw/rode draad van de spanningsregelaar spanning komt te staan, wanneer je de scooter op contact zet, op de geel/groene draad even een spanninkje komt te staan.
Dit laat het brandstoflampje even oplichten wanneer je de scooter op contact zet en is dus een soort lampentest voor het controle lampje.
Misschien scheelt er iets met dit timer-netwerkje in de spanningsregelaar en staat nu continue spanning op de geel/groene draad.
Trek gewoon de connector eens uit de spanningsregelaar, als het lampje dan uitgaat, ligt het probleem in de spanningsregelaar.

In de spanningsregelaar zit een timer-netwerkje dat ervoor zorgt dat, als op de blauw/rode draad van de spanningsregelaar spanning komt te staan, wanneer je de scooter op contact zet, op de geel/groene draad even een spanninkje komt te staan.
Dit laat het brandstoflampje even oplichten wanneer je de scooter op contact zet en is dus een soort lampentest voor het controle lampje.
Misschien scheelt er iets met dit timer-netwerkje in de spanningsregelaar en staat nu continue spanning op de geel/groene draad.
Trek gewoon de connector eens uit de spanningsregelaar, als het lampje dan uitgaat, ligt het probleem in de spanningsregelaar.
Heb even andere spanningsregelaar gepakt die een vriend had liggen

En ja het benzine lampje werkt nu zoals het hoort

Maar nu doen de pinkers niet en lampje op dashboard gaat ook niet aan van de pinkers

Maar nu doen de pinkers niet en lampje op dashboard gaat ook niet aan van de pinkers
Even voor de duidelijkheid:
  1. Is dit met jouw spanningsregelaar of met de spanningsregelaar van je vriend?
  2. Indien de spanningsregelaar van je vriend, werkte de knipperlichten wel met jouw spanningsregelaar?
  3. Indien de spanningsregelaar van jouw, werkte de knipperlichten wel met de spanningsregelaar van je vriend?

Doen je claxon, je remlicht en je elektrische start het wel nog?

Last edited:
Even voor de duidelijkheid:
  1. Is dit met jouw spanningsregelaar of met de spanningsregelaar van je vriend?
  2. Indien de spanningsregelaar van je vriend, werkte de knipperlichten wel met jouw spanningsregelaar?
  3. Indien de spanningsregelaar van jouw, werkte de knipperlichten wel met de spanningsregelaar van je vriend?

Doen je claxon, je remlicht en je elektrische start het wel nog?
Ja alles doet het buiten de pinkers

En met mijn spannings regelaar doet ook alles het buiten het benzine metertje

Ja alles doet het buiten de pinkers

En met mijn spannings regelaar doet ook alles het buiten het benzine metertje
1720854176674.png
Met die wazige antwoorden kan ik helemaal niks mee.

Dus wat ik nu begrijp is dat met de originele spanningsregelaar het benzinelampje nu het ineens wel weer goed doet maar nu het ineens het brandstofmetertje het niet meer doet, terwijl op het schema in post#2 deze scooter helemaal geen brandstofmetertje heeft maar enkel een controlelampje????

Elektronica is een exact vak, geef eens een fatsoenlijk antwoord op alle vragen in mijn post#5, die staan er niet voor niks, want zo komen we nergens natuurlijk.

Je verwacht van ons dat we je helpen, wij steken er moeite en tijd in en jij komt met antwoorden die alleen maar meer vragen opleveren !!!

Back