Takkeherie sym xpro (bezorgscooter)

Alles aan de externe kant is inmiddels gecontroleerd en/of vervangen!
Dan blijft er, zoals je zelf ook al aangeeft de interne delen over als de boosdoener en/of euvel.

Mazzel dat het beestje nog op de brug staat, heb je in ieder geval een goede start ;)....
Begrijp dat het onderhand een hoofdpijn klusje aan het worden is, maar aan de andere kant weet je wel hoe of wat, wat ook weer andere members kan helpen in de/hun zoektocht!

Vergeet ook niet om gelijk de oliepomp en toebehoren te controleren op een goede werking!
Oliepomp heb ik vervangen even eens de tandwiel die de tandwiel van de oliepomp meeneemt en de gehele ontsteking dan.
Dus dan kan het in mijn beleving alleen nog maar de krukas/lagers zijn het geluid lijkt echt uit het midden van het blok te komen.
 
Ik ben de oliepomp, ik rijd 1:40 ongeveer :) Die van mij is uit het blok en het gat is afgedekt met een plaatje en een pakking.
Post automatically merged:

Gewoon nieuwe Krukas en lagers inzetten , Kompleet setje : Krukas incl. er al op geperste lagers kost 60,00 geloof ik .Kost geen drol.
Voor een Peugeot wel.
TGB krukas 79.95 ex verzenden lagers skf 40 euro het valt niet mee met een TGB
 
JA....

t gaat fout bij montage... t is allemaal ikea spul...
als je het de eerste keer goed inelkaar zet kan je er jaren van genieten.

IK zou voor bv een 80cc geen imitatie nemen..das veel meer geweld dan 50cc.

veel al komt uit dezelfde fabriek alleen zonder naam..
er zijn echt geen 100 krukas fabrikanten... wel fabrikanten die 100 merken maken...
en dat gaat voor alles! alleen in de bulk kan het goedkoop.
eerst 100000 kymco krukassen en dan 100000 zonder merk en misschien wat minder mooi afgewerkt/verpakt.

dit is 100% mijn mening
 
Nou blok inmiddels gesplit lagers zagen op het eerste zicht goed uit...
Totdat ik goed keek de lager aan de onstekingskant (waar ook de herrie vandaan kwam) was nog intact maar er zitten dikke groeven in de lager schaal dus het lager komt tegen de schaal aan inmiddels compleet nieuwe krukas+cilinder+pakkingset besteld ik verwacht dat dit het probleem was zodra ik alles binnen heb en gemonteerd heb laat ik het weten!
 
Blok inmiddels bijna opgebouwd draait tot nu toe mooi soepel en zover ik tot nu kan horen mooi stil.
Nu zit ik alleen dadelijk met het inrijden van de scooter er rijden natuurlijk bezorgers op dus denk maar niet dat ze er rustig mee gaan rijden om hem in te rijden.....
Is er makkelijke manier om hem even tijdelijk te 'begrenzen' op een km of 35?
Die ik er na 500km (na de inrijdperiode) makelijk af kan halen.
 
Wat denk je zelf ?? belangrijk is warm Draaien . vooral in het begin , en weer afkoelen in het begin .
Denk je dat als bij de Moto GP een vers blok er onder word gezet dat die gasten gaan Inrijden ??
 
Wat denk je zelf ?? belangrijk is warm Draaien . vooral in het begin , en weer afkoelen in het begin .
Denk je dat als bij de Moto GP een vers blok er onder word gezet dat die gasten gaan Inrijden ??
Nee tuurlijk niet maar dat zal wel hele andere kwaliteit onderdelen zijn

Dus in priciepe:
Warm laten draaien
Af laten koelen
En weer warm laten draaien
En af laten koelen
En gaan?
 
Het is wel een beetje raar dat je de krukas wel vervangt, maar de distrubutie ketting laat zitten..
Zo iets moet je direct mee nemen als je de krukas ook doet. Anders kan die straks nog een keertje open.
 
Het is wel een beetje raar dat je de krukas wel vervangt, maar de distrubutie ketting laat zitten..
Zo iets moet je direct mee nemen als je de krukas ook doet. Anders kan die straks nog een keertje open.
Heb ik zeker ook vervangen!
Zie dat ik dat vergeten te vermelden ben
Volgende nu gedaan
-oliepomp
-krukas
-ketting
-cilinder
-zuiger
-cilinderkop gereviseerd (seals kleppen en op nieuw ingesleten)
 
Nou ivm ziekte werk en tijd te kort nu pas de scooter 'afgemaakt' wat denk je scooter maakt nog steeds het geluid ik weet het echt niet meer.....
Complete blokrevisie maar herrie is er nog.
Enige wat er nog niet vervangen is is de startkoppeling maar lijkt me niet dat dat die herrie kan veroorzaken?
Post automatically merged:

Uitlaat maakt ook een soort bloppend geluid
De lucht komt ook met echt veel kracht uit de uitlaat
 
Last edited:
Back
Top