T-engines dragster

Tom lievense

www.T-engines.nl
Hallo,

Ik ben Tom, en bij deze weer een nieuw project:

Mijn vorige sprinter:

[ir]http://img214.imageshack.us/img214/6469/fotojefrey2if3.png[/ir]

[ir]http://img98.imageshack.us/img98/2585/foto5wf3.jpg[/ir]

In genemuiden heeft Jefrey hier voor het eerst op de sprinter gereden. Met een tijd van 7,287 sec (6,976 zonder reactietijd) en een eindsnelheid van 123,17 km/h. De tegenvallende resultaten waren "deels" te danken aan gebrek aan tijd, waardoor er vooraf nauwlijks getest/geoefend was. Volgend seizoen hopen we dat beter te doen.
Omdat ik nog niet geheel tevreden ben over het frame, heb ik besloten een nieuw frame te bouwen. Tevens komt er nog een 2e sprinter bij, waar ik binnenkort wat foto's van plaats.

Frame:
[ir]http://img517.imageshack.us/img517/5130/foto1ul3.jpg[/ir]

Gebouwd uit S355 buis in de maten 10*1.0 en 18*1.5 Het voordeel van deze constructie is dat de machine een stuk lager is, tevens kan de radiateur hierdoor mooi tussen het frame gezet worden.

[ir]http://img510.imageshack.us/img510/6906/foto6aq0.jpg[/ir]

[ir]http://img510.imageshack.us/img510/4899/foto7qq6.jpg[/ir]

[ir]http://img206.imageshack.us/img206/2348/foto8uo6.jpg[/ir]

[ir]http://img143.imageshack.us/img143/885/foto9jd7.jpg[/ir]

Voor de gas en remkabel zijn er geleiders aan het frame gelast.

Ook heb ik aan het motorblok nog het een en ander gewijzigd.

[ir]http://img83.imageshack.us/img83/3002/foto2ij8.jpg[/ir]

Omdat de originele kop was aangepast voor NX, heb ik hier een nieuw kopje voor gemaakt, Links de originele en rechts het door mij gemaakte kopje.

[ir]http://img83.imageshack.us/img83/573/foto5ca7.jpg[/ir]

Als experiment heb ik de inlaat extreem kort gemaakt, de carburateur is aan de voorkant en achterkant ingekort en opgeboord. Het spruitstuk is een geheel met de carburateur.

Vervolgens ben ik begonnen aan de voorvork:

[ir]http://img219.imageshack.us/img219/5755/voorvork1xo4.jpg[/ir]

[ir]http://img219.imageshack.us/img219/5941/voorvork2po7.jpg[/ir]

[ir]http://img219.imageshack.us/img219/4715/voorvork3xd6.jpg[/ir]

[ir]http://img362.imageshack.us/img362/2465/voorvork4gs3.jpg[/ir]

Het kotter en freeswerk aan de kroonplaat heb ik aan mijn vader toevertrouwd.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Je hebt zo te zien goed gekeken naar de frames van Tedeschi;) Ziet er goed uit! Komt er ook een wheelybar op? en wat is het gewicht tot nu toe?
 
spruitstuk van staal, denk dat je veel last gaat krijgen van trillingen. wel leuk om te testen.

sprinter ziet er goed uit:W

Een carburateur in rubber is in dat opzicht een stuk beter, maar ik denk dat het wel moet kunnen.

Ziet er al netjes uit. Heb je snel gedaan, vorige x had je alleen nog maar een tekening :P. Ik kom binnenkort wel weer is buurten.

Ik moet zeggen dat ik het ook nog nooit zo snel heb gedaan. :D

net frame inlaat zie ik wel wat in ! ben erg benieuwd en opgeboord van hoeveel naar hoeveel ?

Naar 30mm Deze carburateurs vind ik net wat fijner dan de gewone koso's, vandaar dat ik gekozen heb voor opboren.


Je hebt zo te zien goed gekeken naar de frames van Tedeschi;) Ziet er goed uit! Komt er ook een wheelybar op? en wat is het gewicht tot nu toe?

Het idee is inderdaad gekomen na duitsland ;)
Zoals Wieger al zegt, zit er inderdaad een bevestiging voor een wheelybar op het frame. Of ik echt met wheelybar ga rijden moet ik nog even bekijken, een voordeel van een wheelybar is dat ik de voetsteunen verder naar achteren op de wheelybar kan zetten.
Gewicht zonder achterstaaf en bevestigingspunten is +- 2,8 kilo. Totaalgewicht.. Geen idee.
 
Last edited:
Net project. :) Veel succes in 2009! :)

Ook leuk dat je veel dingen wilt gaan testen etc. :)

Alleen denk ik idd dat je wel problemen gaat krijgen met je starre inlaat.
Maar dit valt wel op te lossen.

Gr, Don
 
Goed bezig tom..

Enkel denk ik dat het niet goed gaat met de carb, deze zit er namelijk star op?

geheid dat hij zo erg gaat resoneren; gevolg mengsel gaat schuimen en gaat hij heel schraal lopen!

suc6 :)
 
Kleine update. 1e post

Goed bezig tom..

Enkel denk ik dat het niet goed gaat met de carb, deze zit er namelijk star op?

geheid dat hij zo erg gaat resoneren; gevolg mengsel gaat schuimen en gaat hij heel schraal lopen!

suc6 :)

De inlaatconstructie bij een peugeot is niet veel anders, en daar levert het (zo ver ik weet) ook geen problemen op. Maar we zullen zien :)
 
Back
Top