Sym x pro wil niet meer dan stationair

JochemR

New Member
Hallo beste mensen,
Ik heb een Sym x pro euro 4, alleen die wil wel stationair lopen maar niet hoger in de toeren.
Je hoort als je vol gas geeft dat het tegen werk

De scooter geeft geen fout code helaas
Heb stekkers gedemonteerd. Als ik 1 voor 1 stekkers demonteer dan geeft ie wel fout codes.
Behalve op de 2 sensoren op de inlaat
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    195.4 KB · Views: 6
  • image.jpg
    image.jpg
    121.7 KB · Views: 6
Advertisement - register to remove this

Heb je al eens je carburateur gereinigd , klinkt als verstopte hoofd sproeier , ook gelijk de benzine toevoer even checken , benz filter , en vacuum kraan , waar ook meestal een filter aanzit die in de tank steekt.
 
Heb je al eens je carburateur gereinigd , klinkt als verstopte hoofd sproeier , ook gelijk de benzine toevoer even checken , benz filter , en vacuum kraan , waar ook meestal een filter aanzit die in de tank steekt.
Jaa zeker heb ik dat gedaan, de carb was ook erg schoon. Ook heb ik een euro 3 carb geprobeerd, maar helaas het zelfde probleem
 
Indd benzine toevoer checken!
En wellicht valse lucht ergens?
Spruitstuk nog heel?
Vacuumkraan al getest?
Yess ik de toevoer gecheckt, de carb zelf gevoed met een trechter, ook heb ik rem reiniger rond de gehele inlaat gespoten om te kijken of die we op reageerde. Helaas niet
Hier is een filmpje van de scooter, het lijkt of ie in de toeren begrenser gaat.

Kan alleen geen filmpje plaatsen helaas
Post automatically merged:

Yess ik de toevoer gecheckt, de carb zelf gevoed met een trechter, ook heb ik rem reiniger rond de gehele inlaat gespoten om te kijken of die we op reageerde. Helaas niet
Hier is een filmpje van de scooter, het lijkt of ie in de toeren begrenser gaat.

Kan alleen geen filmpje plaatsen helaas
Meer info over de scooter
Bouwjaar:2020 (euro4)
Model: sym x pro
Blok type: sym/Peugeot
Km : 10150

Scooter gekocht van een pizza boer, heeft buiten stil gestaan.
Start prima, alleen wilt totaal niet de touren in komen. Geen fout codes


Zelf de komende onderdelen gecontroleerd:

- vonk (sterk en blauw)
- benzine toevoer
- carb (ook gewisseld met een euro 3 carb)
- stekker verbindingen
- bougi vervangen
- andere bobine geprobeerd
- lucht filter
- uitlaat (zonder uitlaat komt ie ook niet de toeren in)
 
Last edited:
Yess ik de toevoer gecheckt, de carb zelf gevoed met een trechter, ook heb ik rem reiniger rond de gehele inlaat gespoten om te kijken of die we op reageerde. Helaas niet
Hier is een filmpje van de scooter, het lijkt of ie in de toeren begrenser gaat.

Kan alleen geen filmpje plaatsen helaas
Post automatically merged:


Meer info over de scooter
Bouwjaar:2020 (euro4)
Model: sym x pro
Blok type: sym/Peugeot
Km : 10150

Scooter gekocht van een pizza boer, heeft buiten stil gestaan.
Start prima, alleen wilt totaal niet de touren in komen. Geen fout codes


Zelf de komende onderdelen gecontroleerd:

- vonk (sterk en blauw)
- benzine toevoer
- carb (ook gewisseld met een euro 3 carb)
- stekker verbindingen
- bougi vervangen
- andere bobine geprobeerd
- lucht filter
- uitlaat (zonder uitlaat komt ie ook niet de toeren in)
Als je dat allemaal gecheckt hebt kan het haast alleen nog maar de compressie zijn.
 
Heb je ook de vario gecontroleerd , v snaar rolletjes , zit daar niet ergens een begrenzer ring tussen . Als je de scooter op de standaard zet , maakt die dan wel meer toeren? Anders blijft over wat Glenn123 al opmerkte , compressie meten
 
dit klinkt bekend.
heb je bij het reinigen van je carburateur ook je membraan-regelschuif los gehad, onder dat grote ronde deksel bovenop?
ik kwam er laatst achter dat die van mij vreetsporen had, waardoor hij koud bleef hangen in zijn schacht. (ik moest 1x choke-opwarmfase draaien, waarna ie (zonder op het gas te reageren, hooguit negatief) afsloeg, 5 min later nog eens starten en warmdraaifase afwachten en dan kwam ie. nu de regelschuif opgepoetst en nu "pakt" ie weer.
CVK membraan-regelschuif
 
Back
Top