SYM voorvork vervangen door Runner voorvork.. Mogelijk?

WW-70

Member of SRC Tuning Team
Hoi,

ik ga een Piaggio blok onder mijn SYM hangen met Runner velgen. Want ziet natuurlijk niet uit als je 2 verschillende velgen hebt.


Nu zijn mijn vragen:

- Hoe ver staan Runner voorvorkpoten uit elkaar met het wiel ertussen?
- Hoe dik is de staaf die door het frame gaat?
- Kan die verlaagd worden?

Ik heb op het moment nog geen Runner voorvork.. Maar zodra ik de maten weet, kan ik ze vergelijken met mijn eigen voorvork. EN dan kan ik een voorvork aanschaffen en verbouwen eventueel.

Als het lukt wil ik de gehele voorvork erin plaatsen, en anders eventueel alleen de poten als de afstand ongeveer hetzelfde is dan..

Wie kan me even de maten neerzetten?

Groeten,
Gavin!
 
Advertisement - register to remove this

Beter gewoon deze houden, een goede runner voorvork word snel een f32 :X
Je moet een piaggio vooras regelen, en de dikte opmeten, en de as gaten in je voorvorpoten uitdraaien/boren... klaar is gavin.

Tinne..
 
Ja Runner velgje + as heb ik al geregeld met iemand. Dus dat komt zo snel mogelijk mijn kant uit..

Is dat mogelijk dan? De gaten perfect uitboren en dan de velg ertussen zetten? Moet ik natuurlijk ook gaan opvullen met bussen of niet?

En hoe zit dat in elkaar met die remklauw? Kan ik daar een soort adaptorplaat voor laten maken waar die remklauw opkomt en die dan op mijn vorkpoot monteren?

Maar voor het makkelijke is het misschien handiger om Runner vorkpoten in mijn T-stuk te bevestigen, dan heb ik dat allemaal al, remklauw en velg op de goede plek meteen.. Maar volgens mij is mijn T-stuk krom :S kan dat wel?

Als ik nu met mijn SYM velg rol beweegt hij en ziet het uit alsof die krom is.. Ik ben er toen wel mee op mijn gezicht gegaan, maar kan het zijn dat dan alleen de velg een flinke klap heeft gekregen? Dat het maar zo lijkt alsof die krom is?
De vorkpoten zijn in ieder geval helemaal recht, en volgens mij is dat T-stuk gietijzer, dat kan toch niet scheef gaan? Alleen scheuren en breken of vergis ik me nu?

Groeten,
Gavin!
 
Klopt, je geeft zelf idd al antwoorden gavin...
Gewoon uitboren, velg erop, as erin, opvulbussen om velg in het midden tussen vorkpoten, adaportje maken voor remklauw, klaar!

en een runner heeft geen vorken met losse poten, alleen f32.
Wil je echt andere poten erin, neem dan aeroc/sr oid poten...
die zouden namelijk weleens kunnen passen..

Tinne..
 
je kan bv ook nog een massief stalen pin in je balhoofdpen (van je vork zelf) steken. zorgen dattie er goed strak ingaat en onderin gewoon een paar hechtlasjes geven zodat ie blijft zitten. knikt ie onderdin iig niet...

als je die pin aan de onderkant iets uit laat steken zou je er ook 2 stalen strips naar je kroonstuk laten lopen, goed vastlassen en je hebt een supersterke vork die er ook nog eens uit kan :)
 
Dus met andere woorden:

Runner voorvorkpoten zijn er niet, tenzij het die F32 is ( zal het dan eens navragen want die jongen had die poten los liggen ). Voor de SYM voorvork moet ik dan een adaptorplaatje maken, is dat wel allemaal stevig genoeg als ik met busjes en zo'n plaat ga werken?
En een Aerox/SR vorkpoot past zeg je? Weet iemand hier de diameter/omtrek van? Maja, dan moet die toch aangepast worden voor Runner velg of niet dan?

Groeten,
Gavin!
 
Back
Top