Sym Symphony vario slipt door?

Ben84

New Member
Beste,

Ik heb een Sym Symphony 125cc die een probleem heeft met de vario. De vario riem slipt bij vochtig weer steeds door. Hij trekt dan heel traag op tot een 30km/uur en dan schiet hij er door. Ook begint de vario dan te ruiken naar vebrand rubber. De varioriem is reeds vervangen, wel door een goedkoper merk, mss ligt het daar aan en moet ik toch die riem van 40 euro nemen? Bij goed en droog weer heeft de scooter dit probleem niet... Iemand die mij hier raad kan in geven? De Sym is 2dehands, 4000 km op de teller. Toen ik hem kocht had hij dit probleem niet omdat het toen droog weer was... maar pas gemerkt bij nat weer dus. :(
Danku
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Probeer toch maar eens een betere aandrijfriem voordat je andere dingen in de motor gaat vervangen.
Hoe ziet het vario oppervlak uit? Kan zijn dat de top laag versleten is en daardoor amper grip op de aandrijfriem krijgt. Zie wel dat je 4000km op de teller hebt, dus vario zou niet direct heel slecht hoeven eruit te zien..

Daarnaast vraag ik me af hoe komt er uberhaupt vocht onder het kickstart deksel?

Je zou de vario ook eens kunnen ontvetten met remreiniger en de riem eens proberen in te spuiten met telflon spray. *geen olie of vet gebruiken*
 
Het oppervlak van de conische vario delen is mooi glanzend, en heb ik reeds ontvet. Er komt wsl vocht aan de vario omdat er onderaan van het variodeksel een vierkant gat zit. Weet niet of daar iets over hoeft te zitten? De riem is ook reeds ingespoten met een antislip middel speciaal voor v snaren, maar dit maakt dus geen verschil. Zou het kunnen liggen aan de vario veer? De scooter heeft heel lang stil gestaan btw.
 
Back
Top