Sym Symphony ST 50 4T E4 verder opvoeren

Tom M

Member
hoi

ik heb sinds kort een Sym Symphony ST 50 AIR 4T E4 '17-> overgenomen van een scooter dealer, ik ben dus tweede eigenaar, er staat bijna 1500km op. onderhoud gaat via de dealer en ik heb er zelf niet aan gesleuteld.

na aankoop ging de scooter netjes 50km/h compleet standaard, natuurlijk vond ik dat ietsjes aan de trage kant en ik de dealer een mailtje gestuurd of hun de vario ring konden verwijderen en mogelijk andere software er op kunnen zetten, paar dagen later kon ik langs komen en werd mij verteld dat hun nog geen software voor dit model hadden maar de vario ring kon er wel uit.
Nu nadat de vario ring verwijderd is loopt de scooter max 58km/h, nouja toch weer 8km/h erbij, maar zodra die de 58km/h aan tikt begint de scooter echt extreem in te houden alsof die niet verder wilt, maar gebaseerd op geluid en toeren heb ik het idee dat er wel 65/70km/h in zit.

in het kort: scooter is standaard, vario ring verwijderd en rijdt 58km/h.

de vraag is dus kan de snelheid van deze scooter nog verbeterd worden of zijn dit de limitaties die met een 4T E4 scooter mee komen?
ik heb zelf echt nul verstand van 4takt, dus ik neem aan dat deze scooter mischien met een cdi of ecu limiter werkt?


mocht je meer weten hoor ik het graag!
 
Advertisement - register to remove this

Er zit in dit type nog steeds gewoon een carburateur waarvan de hoofdsproeier iets ruimer moet als standaard.
Zeker als men de varioring en/of ander begrenzer verwijdert...….

De ECU aanpassen qua mappings kan men wel vergeten, dit is simpelweg nog niet voorhanden voor zover ik weet.
Dus de dealer heeft gelijk, men kan er iets meer uit persen maar dan slaat ook gelijk de man met de hamer toe!
Men loopt dan tegen de (elektronische) begrenzer aan waar vooralsnog niets tegen te doen is.
 
Back
Top