Sym Symphony: breuk in buis

tomatito

New Member
Ik heb een breuk of een scheur ontdekt in een slang of buis (zie foto). Het lijkt niet te deren aangezien ik vandaag zonder problemen 100 km heb gereden. Maar weet iemand waar deze slang/buis precies voor dient?

5d5ae873e2b57-%5BUntitled%5D.jpg
 
Advertisement - register to remove this

De linkerzijde (zoals op de foto) gaat volgens mij naar het luchtfilter. Vandaar misschien (nog) geen problemen? Lucht wordt dan (ook) aangezogen via scheur/breuk. Zo ja, dan lijkt mij dit niet de bedoeling: luchtfilter zit er niet voor niks.
 
Waar deze buis ook voor is, het lijkt me geen goed idee om via deze buis vieze lucht, in welk deel van het blok dan ook, aan te zuigen.

Dus, vervangen als je langer van je scooter wil genieten.
 
Mijn scooter heeft sowieso een grote beurt nodig. Dus tot die tijd rij ik er maar niet meer op. Hij lekt ook nog heel minimaal wat olie: niet op de grond maar het ´blok´ zelf is ´nattig´. Zal met iets met een pakking zijn. Hopelijk loopt het niet in de papieren.
 
Dank je wel: goede tip (duc tape). Langs de scooterdealer geweest en een grote beurt kost 150-200 euro. Exclusief reparaties. De buis is een vast (zittend) onderdeel van het luchtfilter. De dealer heeft deze 2 beurten lang niet vervangen omdat deze nog schoon was. Hmmm... dan krijg je dus dit. Vermoed dat ik met reparaties erbij de kosten makkelijk meer dan 300 euro worden. Scooter heeft meer dan 50.0000 km, twijfel daarom of ik nog wel zo´n bedrag in mijn scooter wil investeren.
 
Tomatito,

Zo'n beurt kun je gerust ook zelf doen het enigste wat dit kost is wat interesse, wat moeite en de kosten van de eventueel defecte of versleten onderdelen.

Een goede leidraad kan YouTube hierbij zijn.

Meestal staat in de usermanual wat er allemaal gecontroleerd moet worden bij een grote beurt en als je ergens het servicemanual kunt downloaden staat er ook nog eens bescreven hoe je het moet doen.
 
Ik was daar zelf ook over aan het nadenken (zelf doen). Deze scooter is nog zo weinig nog waard dat ik mij daar geen buil aan kan vallen. Maar met zo´n acuut mankement (ik heb mijn scooter wel nodig) overwoog ik toch een reparatie bij de dealer. Maar als ik mijn tijd ervoor neem dan kan ik het zeker zelf doen. Inmiddels geprobeerd olie te vervangen maar die bout van het filter zit muurvast. Dat soort onverwachte dingen kost bakken met tijd om uit te zoeken. Als je het eenmaal weet: fluitje van een cent.
 
Back
Top