Sym symphony 125cc, begrenzers?

Br3cht

Well-Known Member
Zonet een Sym Symphony 125cc gereden.
Heeft deze begrenzers?
Deze heeft een 4takt motor.
Topsnelheid:85km/h dit moet toch sneller kunnen gaan.

Kan je al uitlaten vinden voor deze motorscooter?
 
Advertisement - register to remove this

een uitlaat geeft bij 4takt enkel een ander geluid en je gaat er dus niks sneller gaan of sneller van optrekken.
verder denk ik niet dat deze begrenst zijn, dat doen eigenlijk alleen bij 50cc scooters hier die harder lopen dan dat ze in NL en BE zouden mogen.

misschien dat ze het in belgie wel doen omdat je daar zonder motorrijbewijs mag rondrijden na 2jaar autorijbewijs, maar das maar tot 11kw ofzo dacht ik en denk dat jou scooter nog net de helft gaat halen. :) 6kw ofzo
 
een 125cc viertakt stelt niks voor , dus zal ook niet snel lopen..

125cc 2 takt loopt zo tussen de 100 en 120 meestal ,maar een 4 takt geeft bij dezelfde inhoud (veel) minder vermogen , en dus is de snelheid ook lager , een SR 125 4 takt loopt ook maar zo'n 100 km/h
 
ja aan de krukas.

Er is genoeg china spul om het sneller te krijgen kwa nokkenassen en opgeboorde cilinders, maar begrenzers zitten er niet in.
 
85 is best aannemelijk voor 6.5 kW op kenteken.

Ik heb een piaggio 125 4t en die gaat met heel veel moeite 100 (op de teller) of iets er overheen en die heeft 8kW volgens het kenteken. Ik vermoed dat dit een pk'tje of 7/8 is aan het achterwiel.

Mocht het trouwens Duitse import zijn dan kan het nog zijn dat hij wel begrensd is omdat je daar voor je 18e op een op 80km/u begrensde 125 mag rijden.
 
bedankt allemaal, ik zal eens kijken naar een ander nokkenasje
of cilinder

Hoi Br3cht

Ik ben ook eigenaar van een Sym 125cc Evo Scooter model 2010

heb er nu 4.800km opstaan. In het begin bolde hij traag (trekken, en ook een topsnelheid van toch 100km maar heel traag.En op de autosnelweg na 5min zat hij pas op 10rpm (toeren slecht afgesteld).

Nu rijd hij vlot 130km en gemiddelde van steeds 100km ma na de 100 gaat het traag en heb je wind dan zak je terug.

Het eenige wat ik heb gedaan is het gas beter afgesteld en andere Filter.

Vriendelijke groeten

*-*Redliner*-*
 
hoi redline, als je teller pas na 5min aan de 120 zit dan moet je toch een keer echt je overbrenging afstellen (lichter in rolletjes) als je nog garantie hebt laat het dan doen, als je het zelf gedaan hebt gewoon lichtere kopen en uiteraard de juiste maat.

wat voor filter heb je geplaatst?
 
antwoord op vragen

hoi redline, als je teller pas na 5min aan de 120 zit dan moet je toch een keer echt je overbrenging afstellen (lichter in rolletjes) als je nog garantie hebt laat het dan doen, als je het zelf gedaan hebt gewoon lichtere kopen en uiteraard de juiste maat.

wat voor filter heb je geplaatst?

Nu heeft ie dat uiteraart niet meer he. dat was in het begin.
De filter moto 125cc powerfilter (zie foto)
http://www.miniracers.be/Onderdelen/Off-Road-bikes/4takt-powerfilter.jpg

Vriendelijke Groeten

*-*Redliner*-*
 
van zoon stille scooter zoon lawaai ding maken ;), je hebt hem toch opnieuw afgesteld toen je dat ding plaatste? weet nu niet ofdat ook zo nauw ligt bij een 4takt. bij een 2t in ieder geval wel.
 
antwoord op vraag

van zoon stille scooter zoon lawaai ding maken ;), je hebt hem toch opnieuw afgesteld toen je dat ding plaatste? weet nu niet ofdat ook zo nauw ligt bij een 4takt. bij een 2t in ieder geval wel.

Jazeker afgesteld en het lawaai valt echt zeer goed mee is natuurlijk wel luider dan normaal (stock).
 
Back
Top