Sym orbit 3 - € 780 - 23.000 km - Doen of niet?

xJonas

Member
Hey!

Ik ben volledig nieuw in de scooterwereld als 16 jarige, en m'n oog is gevallen op de brommer Sym Orbit 3, 45km/u variant. (Mat zwart). Na lang rond te bellen heb ik een dealer gevonden die 1tje heeft staan met 23.000 kilometers erop, 45 km/u, mat zwart.

Hij zegt dat ie goed onderhouden is, maar dat kan hij natuurlijk wel zeggen. :) Hij vraagt er nog €780 voor, is dit een goed koopje of zit ik hier binnenkort direct mee in panne? (Lees: Is dit al een "oldtimer" met die kilometerstand of kan het ermee door?)

Ik schat dat ik zo'n 450km per maand zal doen, af en toe wat meer.

Alvast bedankt!

Groetjes
Jonas
 
Advertisement - register to remove this

Ok, dus beter niet doen dan? Heeft u misschien ook enig idee waar ik een degelijke tweedehands kan vinden, of spaar ik met m'n geplande kilometers beter gelijk voor een nieuwe? :D

Heb deze namiddag 30 dealers van sym afgebeld in Nederland en België, heb dit was de enige waar ik prijs had :)
 
23.000KM is ongeveer de helft waar je nog mee kan rijden.. Normaal bij door rijden zal je zo`n 50.000km wel moeten kunnen halen.


Zit er verder geen garantie op die scooter? Zo ja hoeveel?

Ik lees verder ook niet wat het bouwjaar van die scooter is. Al lijkt mij dat een orbit 3 vrij recent is.


Als goed is een orbit 3 van 2019.. Dus maar 1 jaar oud voor 780 eur0 is opzicht niet slecht. Alleen dan mag je ons wel iets meer info verstrekken.
Post automatically merged:

23.000 is te veel. Zeker omdat je zoveel kilometers er nog bovenop zal gaan maken. Voor 780euro heb je ze met minder kilometers.


Ben het niet helemaal eens met wat je zegt. Een 4takt zit bij die km stand ongeveer op de helft. Een goede 50.000km is zeker mogelijk.
Iemand anders op een ander forum die had prima 100.000 op ze teller staan met een Sym symphony.