Sym orbit 3 63 CC

Martinogodo

New Member
Hallo mensen,

ik heb op dit moment een sym orbit 3 uit 2020. Ik heb al veel gelezen over dat hier alleen een 63cc cilinder op zou passen. Op dit moment heb ik wel mijn cdi ontgrenst. Met afstandsbediening. Hij loopt op zijn Max 65 nu. Maar dit is voor mij net niet. Ik zit dus te zoeken hoe het precies zit met het 63cc verhaal. En of malossi hier ook een cilinder voor heeft. Ik zie namelijk alleen nakaru cilinders alleen hoor hier verschillende verhalen over q de kwaliteit.
Als iemand meer weet please laat het me weten! :)
 
Advertisement - register to remove this

Enigste wat bij een 4takt cilinder in kwaliteit kan afwijken zoals bij de naraku cilinders is de kwaliteit van de zuigerveren.
Voor de rest is het gewoon een homp metaal met een gat erin... Bij 2takt cilinder ligt het anders omdat de spoel kanalen en uitlaat kanaal belangrijk is voor de timing van de spoeling.

Wat ik weet is dat de 63cc cilinder alleen maar het oudere blok is.. Zal vast ook wel op het nieuwe blokken kunnen passen.. Alleen dan kan je denk ik de hoeveelheid brandstof niet aanpassen.
 
Enigste wat bij een 4takt cilinder in kwaliteit kan afwijken zoals bij de naraku cilinders is de kwaliteit van de zuigerveren.
Voor de rest is het gewoon een homp metaal met een gat erin... Bij 2takt cilinder ligt het anders omdat de spoel kanalen en uitlaat kanaal belangrijk is voor de timing van de spoeling.

Wat ik weet is dat de 63cc cilinder alleen maar het oudere blok is.. Zal vast ook wel op het nieuwe blokken kunnen passen.. Alleen dan kan je denk ik de hoeveelheid brandstof niet aanpassen
Is het als ik de sproeier vervang niet opgelost. Dan het ik het over de toevoer van de brandstof.

en je zegt dat je niet weet of het op het nieuwe blok past. Wat is precies het verschil tussen het “oude” blok en het “nieuwe” blok precies?


Ik heb op dit moment ook een euro2. Vergeten bij te vermelden. De scooter is “geüpgrade” naar euro 2. Hierdoor rijd die wat sneller en smoother. Ook is de maximum toeren verhoogd van 7800 naar 10.500. Dus het lijkt me als er een 63cc op kan dat die dan helemaal top rijd.
 
Dus je heb een scooter uit 2020 euro 4 model, en deze "geupgrade" met een ouder euro 2 blok?
Nou alleen de cdi. Hierdoor gaat die niet constant berekenen hoeveel uitlaatgassen die uitstoot en daarop inspelen. Hij geeft nu een gelijke hoeveelheid benzine. Hierdoor trekt hij veel beter op. Hij verbruikt amper meer. Eerst 1-35 en nu 1-33 dus ik zie het alleen maar positief
 
Back
Top