Sym orbit 2 vario ring verwijderen.

Jan74

Well-Known Member
Ik heb sinds kort een nieuwe sym orbit 2 4t. Ik vroeg me af hoe snel hij gaat als de varioring verwijderd wordt. (Enkel varioring verwijderen en dus niets aan cdi vervangen)
Standaard rijdt hij net over de 50km/u op de teller.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een Sym Orbit 2 50cc 4 takt en ík wil de varioring er zelf uithalen. Ik heb geen luchtsleutel. Gewoon met een ratelaar en dop en dan een varioring tool? Waar kan ik die kopen en zit er verschil in per merk?
 
Ik heb sinds kort een nieuwe sym orbit 2 4t. Ik vroeg me af hoe snel hij gaat als de varioring verwijderd wordt. (Enkel varioring verwijderen en dus niets aan cdi vervangen)
Standaard rijdt hij net over de 50km/u op de teller.
Ik heb ook een Sym Orbit 2 alleen dan uit 2014. Gaat ook echt maximaal 50 op GPS. Ik wil zelf de varioring eruit halen. Het hoe vind ik op YouTube. Maar waarmee? Dat is de vraag. Er is speciaal gereedschap voor maar ik weet niet echt hoe of wat
 
Je hebt gewoon een doppen sleutel en een Vario blokkeer sleutel nodig.
Haal je carter los.
Monteer de Vario blokkeer op de koelvin.
Draai de moer van de krukas af.
Knijp de poulies van je koppeling uit elkaar zodat de snaar naar binnen ligt zodat je je Vario makkelijker eraf krijgt.
Trek de koelvin en Vario eraf, houd evt je vinger achterop de Vario zodat de rollen er niet uit knikkeren. Je zult vanzelf wel zien wat je Vario ring is. Daarna monteer je alles gewoon weer en laat je de Vario ring er tussen uit. Sommige scooters hebben wel eens een Vario bus met een verdikking die dan als Vario ring dient, dan moet je dus een andere variobus halen
 
Je hebt gewoon een doppen sleutel en een Vario blokkeer sleutel nodig.
Haal je carter los.
Monteer de Vario blokkeer op de koelvin.
Draai de moer van de krukas af.
Knijp de poulies van je koppeling bij elkaar zodat de snaar naar binnen ligt zodat je je Vario makkelijker eraf krijgt.
Trek de koelvin en Vario eraf, houd evt je vinger achterop de Vario zodat de rollen er niet uit knikkeren. Je zult vanzelf wel zien wat je Vario ring is. Daarna monteer je alles gewoon weer en laat je de Vario ring er tussen uit. Sommige scooters hebben wel eens een Vario bus met een verdikking die dan als Vario ring dient, dan moet je dus een andere variobus halen
Dat is heel duidelijk. Nu weet ik exact wat ik wilde weten.
 
Je blok slijt wel in een rap tempo als je continu max snelheid gaat rijden
Dit is nog maar de vraag......

Ik ben van mening dat fabrikanten deze ring gebruiken om hun product te promoten.
Zij gaan er gewoon van uit dat een scooter die makkelijk op te voeren is, veel vlotter verkoopt dan eentje die niet makkelijk op te voeren is.

Wat heet "op te voeren" die blokjes kunnen eigenlijk harder, maar om met de legalen middelen deze blokjes geschikt te maken voor de Benelux markt zetten ze de vario continue in een lichtere "versnelling".

Dit betekent dus dat na het verwijderen van de varioring het blokje minder toeren maakt bij een bepaalde snelheid dan voor het verwijderen van de varioring.

En naar mijn bescheiden mening slijt een blokje dat meer toeren maakt sneller.
 
Back
Top