Sym Orbit 2 start ineens niet meer

D

Deleted member 68514

Guest
Mij. Sym Orbit 2 50cc 4 takt 2014 9000km. Ineens start hij niet meer. Ik hoor t rechter remhandel contact maken. Maar de kickstarter is een beetje dronken en pakt niet goed. Had hem ook nog nooit met de kickstarter gestart. Persoonlijk denk ik de startonderbreker in t zijstandaard rot contact heeft. Hoe maak ik die onklaar? De startonderbreker in de buddy heeft t nooit gedaan. Help! Knipperlichten werken wel. Groot licht seinen ook. Maar wat nu?
 
Advertisement - register to remove this

@TS:

het is niet helemaal on topic waarvoor mijn excuus maar ik vroeg me af of de verlichting van de orbit 2 standaard brand en niet is uit te zetten?
Mijn Orbit 2 uit 2014 moet ik het handmatig aanzetten. Stadslicht, wat je niet mag aanzetten, gewoon dimlicht en groot licht. Idd de mijne met de hand aanzetten. Ik heb m standaard aan staan. Maar als je geen licht wil ook prima. Behalve bij slecht zicht, regen of zo of in de schemering. Dan moet je je dimlicht aanzetten.
 
Mijn Orbit 2 uit 2014 moet ik het handmatig aanzetten. Stadslicht, wat je niet mag aanzetten, gewoon dimlicht en groot licht. Idd de mijne met de hand aanzetten. Ik heb m standaard aan staan. Maar als je geen licht wil ook prima. Behalve bij slecht zicht, regen of zo of in de schemering. Dan moet je je dimlicht aanzetten.
Ok! Dank voor je antwoord. Maar ik heb geen aan of uit schakel/knopje
 
Ik heb aan de rechterkant boven de startknop een schakelaar die ik horizontaal in 3 standen kan zetten. Uit, stadslicht en dimlicht. Aan de linkerkant, boven de claxon heb ik een knop om met groot licht te seinen en dezelfde knop kan ik ook op permanent groot licht zetten. Uit welk jaar komt de jouwe? Mijne uit 2014.
 
Ik heb aan de rechterkant boven de startknop een schakelaar die ik horizontaal in 3 standen kan zetten. Uit, stadslicht en dimlicht. Aan de linkerkant, boven de claxon heb ik een knop om met groot licht te seinen en dezelfde knop kan ik ook op permanent groot licht zetten. Uit welk jaar komt de jouwe? Mijne uit 2014.
Die knop heb ik niet. Die van mij is vandaag geleverd. Nieuw. 2019 dus.
 
Oww Dan is het een simpel antwoord. Vanaf een bepaald bouwjaar is dat verplicht, zeg ik voorzichtig. Mijn buurman heeft een Kymco People Suit 2012, ouder dan de mijne en die kan het ook niet uitzetten. Is wel veiliger. Ik doe al zo lang ik bromfietsen,scooters, bakwagens en natuurlijk mijn eigen auto's mijn lampen standaard aan.
 
;)Als er geen aan/uit knopje op je scooter zit kun je de verlichting dus ook niet uit zetten, dit is duidelijk denkt ik.;)

Dit is bij vele nieuwere modellen zo.

Ik persoonlijk rijdt ook altijd met de verlichting aan terwijl mijn scooter, een Vespa GTS 300 Classic, wel voorzien is van dagrijverlichting en een aan/uit knop voor de verlichting, wel zo veilig.

Edit: even gedubbeld met Bram, zie ik. :)
 
Er zit wel een uitsparing op de kap maar niet uit gestanst.

En ook die knop heb ik al online gevonden maar hoe sluit ik het aan? Kabels? Klik en klaar? Zit er iets voorbereid onder de kap?

Ik wil het topic niet verkloten dus ik zal toch maar een topic aanmaken.
Of een moderator zou dit willen aanpassen naar een zelfstandig topic.
 
Back
Top