Sym orbit 2 start geen vonk

Pjotrv

New Member
Hallo
Mijn sym orbit 2 uit 2015 met 7700 km start niet. Hij heeft geen vonk bougie bobine en cdi al gecheckt op een andere scooter werken allemaal goed. Startmotor draait ook
Iemand een idee wat dan het probleem zal kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo
Mijn sym orbit 2 uit 2015 met 7700 km start niet. Hij heeft geen vonk bougie bobine en cdi al gecheckt op een andere scooter werken allemaal goed. Startmotor draait ook
Iemand een idee wat dan het probleem zal kunnen zijn?
Ook geen kabelbreuk kunnen vinden
 
Heb je ook een schakelaar onder de zadel zitten?
Staat misschien niet goed of even doormeten.
Als die verkeerd staat of defect is vonkt ie ook niet.
 
Misschien een gekke opmerking, staat de kill-switch bij je rechter handvat wel in de goeie positie.
Bij mijn Vespa GTS 300 Classic gebeurt het wel eens dat als ik de buddy opklap, deze tegen de kill-switch komt en deze naar de verkeerde stand schakelt.
 
Misschien een gekke opmerking, staat de kill-switch bij je rechter handvat wel in de goeie positie.
Bij mijn Vespa GTS 300 Classic gebeurt het wel eens dat als ik de buddy opklap, deze tegen de kill-switch komt en deze naar de verkeerde stand schakelt.
Heeft geen killswitch
Post automatically merged:

Heb je ook een schakelaar onder de zadel zitten?
Staat misschien niet goed of even doormeten.
Als die verkeerd staat of defect is vonkt ie ook niet.
Ook met de schakelaar op het open slot vonkt die niet de startmotor draait wel ook wanneer de schakelaar onder het zadel is losgekoppeld
 
Op het schema dat ik heb van jouw scooter staat wel een kill-switch getekend, die in serie staat met het signaal van de pickupspoel.
Dus blijkbaar zijn er ook andere versies, excuses.
 
Ik heb 2 schema's van een orbit.
Naamloos.jpg
Die schakelaar moet toch ergens zitten.
Misschien bij de zij standaard?
Of jij hebt een versie waar dat niet opzit.
Post automatically merged:

Ook met de schakelaar op het open slot vonkt die niet de startmotor draait wel ook wanneer de schakelaar onder het zadel is losgekoppeld
Misschien moet de schakelaar een verbinding maken, verbind de 2 draden eens aan elkaar, of meet de schakelaar eens door met een multimeter.
 
Last edited:
Misschien moet de schakelaar een verbinding maken, verbind de 2 draden eens aan elkaar, of meet de schakelaar eens door met een multimeter.
Als met die schakelaar (Kill-switch) die Bulldog en ik op het schema hebben staan, er de schakelaar onder het zadel mee bedoelt wordt, moet deze inderdaad doorverbinden als de buddy dicht is anders krijgt de cdi geen signaal van de pickup-spoel en zal deze nooit kunnen vonken/aanslaan.
MAW als je deze schakelaar afkoppelt en je verbindt niet beide draden met elkaar krijg je de scooter nooit gestart.
 
Als met die schakelaar (Kill-switch) die Bulldog en ik op het schema hebben staan, er de schakelaar onder het zadel mee bedoelt wordt, moet deze inderdaad doorverbinden als de buddy dicht is anders krijgt de cdi geen signaal van de pickup-spoel en zal deze nooit kunnen vonken/aanslaan.
MAW als je deze schakelaar afkoppelt en je verbindt niet beide draden met elkaar krijg je de scooter nooit gestart.
Het was inderdaad de schakelaar onder het zadel dankje jullie wel voor het vinden van het probleem. Helaas valt die nog steeds uit na een paar seconde maar hij vonkt wel
 
Back
Top