Sym Orbit 2 2014 updaten..?

D

Deleted member 68514

Guest
Ik heb zelf een Sym Orbit 2 50cc 4 takt uit 2014 met net geen 9000km op de teller. Ik was vandaag aan het kijken bij nieuwe scooters en heb overwogen om een nieuwere scooter te kopen. Van splinternieuwe tot jonge modellen. Uiteindelijk heb ik besloten om mijn eigen Sm maar eerst op te rijden. Daarom heb ik wat vragen. Ik wil de knipperlichten en het remlicht cq achterlicht vervangen door led lampjes. Dat is goed te doen,er zijn gekleurde leds die in de plaats vd huidige gloeilamp passen. Het voorlicht laat ik zo als het is ivm met t afstellen vd lichtbundel. En hij geeft licht genoeg. Nu is mijn vraag hoe kan ik het beste een USB lader aansluiten? Rechtstreeks vd accu een auto sigarettenaansteker aansluiten en daar een USB lader in doen? Verstandig om er een zekering tussen te zetten? Kan iemand mij dat uitleggen, ga er maar vanuit dat ik de plus en min polen vd accu kan vinden en dat t daar op houd. Heeft er iemand meer suggesties om mijn 2014 model een beetje 2019 te maken? O ja ik mis een hoop originele sym schroeven voor de kappen en de voetenplank. Weet iemand de exacte maat dat ik gewoon RVS schroeven haal en zwart spuit...op internet worden ze per stuk of per 4 verkocht. Ik heb er een stuk of 10 tot 15 nodig. Ik hoop dat jullie mij zoals in t verleden kunnen helpen. Alvast bedankt. Groetjes Bram
 
Advertisement - register to remove this

Hallo Bram,

Persoonlijk zou ik niet een usb lader monteren waar gelijk een usb-aansluiting op zit, hier zit elektronica in die toch altijd wat stroom trekt, hoe weinig dan ook.
Dus bij langere stilstand van de scooter loop je het risiko dat je accu leeggetrokken is.
Hierdoor zetten ze vaak deze usb-aansluitingen achter het contactslot,waardoor je de usb-spanning alleen kunt gebruiken als de scooter op contact staat, dit vind ik persoonlijk een nadeel.

Beter is om een sigarettenaanstekeraansluiting te plaatsen rechtstreeks op de accu, met uiteraard een zekering in serie.


Bovendien zijn niet alle apparaten 5 Volt en hebben zelf al een cigarettenaansluitplug gemonteerd.

Voor wat betreft de led-lampjes in de knipperlichten.
De meeste scooters zijn uitgevoerd met knipperrelais die niet geschikt zijn voor led.
Hier gaat men dan vaak extra vermogensweerstanden in het knipperlicht circuit knutselen om de belasting van het knipperrelais te belasten zoals het belast zou zijn met gewone gloeilampjes.

Op die manier zie je vaak te langzaam of te snel knipperende knipperlichten in het verkeer, als de vermogensweerstanden niet de goede weerstand hebben.

Beter en goedkoper is dan een knipperrelais te monteren dat wel geschikt is voor led echter dan moet wel een extra draad naar dit relais gelegd worden voor de massa.
 
Dus ik moet het uittesten met 1 led lampje? Ze passen in dezelfde fitting dat wel
 
Ik heb wel gekeken naar speciale lampjes die als knipperlicht in een scooter horen. Maar mijn scooter doet nu ff niks..niet starten. Heb ik ook een thread voor gepost
 
Je kunt het proberen met een ledlampje maar indien je knipperrelais niet geschikt is voor led, wat ik vermoed, zal het led-lampje continue branden en niet knipperen.

Voor wat betreft je andere draadje daar heb ik reeds op gereageerd.
 
Back
Top