sym orbit 1 4t krijgt geen benzine start ook niet met contact spray !!

Koning-scooters

Well-Known Member
hallo allemaal.

Ik heb een sim orbit 1 die geen benzine krijgt. Hij start ook niet met contactspray in het bougie gat.
wie heeft dit eerder meegemaakt en kan mij wat wijzer maken ?

mvg glenn
 
Advertisement - register to remove this

Wellicht een vacuum probleem, trek de vacuumkabel even los en zuig er een beetje aan, als er benzine stroomt is je vacuum goed en kan je dat uitsluiten. Als dit niet het geval is kan het liggen aan zuigerveren of membraam. Kleppen gesteld? Het is een 4 takt toch?
 
Ik zou inderdaad eens beginnen met het controleren van de klepspeling nadat je de carburateur eens goed schoon gemaakt hebt en je zeker weet dat de vacuumkraan en de vlotter/vlotternaald goed functioneren.
 
Wellicht een vacuum probleem, trek de vacuumkabel even los en zuig er een beetje aan, als er benzine stroomt is je vacuum goed en kan je dat uitsluiten. Als dit niet het geval is kan het liggen aan zuigerveren of membraam. Kleppen gesteld? Het is een 4 takt toch?

Een vacuüm probleem i.c.m. een kabel bestaat niet!
Wel de/een vacuümslang en/of aansluiting.
Het is beter om een continu onderdruk te creëren waardoor men zeker weet of de brandstofaanvoer constant is.
Het zuigen aan de slang is maar een momentopname welke geen goed beeld geeft.

Zuigerveren kan maar dat acht ik vooralsnog uitgesloten....
Het membraan waar je het over hebt kan ik niet plaatsen, 4 takt heeft geen inlaatmembraan maar een gasschuifmembraan welke op zijn beurt weer niks te maken heeft met de inlaat dus??
Klepspeling is ook belangrijk in deze....
 
Last edited:
beste .
ik heb de kleppen gesteld inlaat 10 mm uitlaat 15mm
ja vaak gebruik ik ook het trucje met de onderdruk (een goeie) maar de carburateur krijgt wel gewoon benzine
ik heb het nog even met contact spray geprobeerd maar dat hielp ook niet wel als ik het in het bougie gat spuit voelt het alsof die wil starten maar slaat niet aan ook als ik het via de carburateur erin spuit ??
ik vind het heel raar :disappointed:# help me out
 
Sym orbit 1 of de eerste generatie heeft een andere klepspeling als de nieuwere en/of recentere type's.
0.05 inlaat en 0.10 uitlaat is normaliter de standaard setting van dit type motorblok.
 
heb ze ingesteld maar helaas hij slaat niet aan ??
heb net opgemerkt dat er wel benzine uit het uitlaatgat komt terwijl ik hem start (misschien nuttig voor iemand die een antwoord weet )
 
Last edited:
Dan heb je misschien een mechanisch probleem.. Of misschien een defect pakking..

Dan moet je op onderzoek uit.. In mijn geval had ik de cilinder er even eraf genomen en deze even nagezien.. (want misschien heb je wel een kras in de wand zitten of zo en kan die bijna geen compressie meer vast houden.. Of een van de pakkingen misschien defect..


Controleer ook eens even of het spruitstuk geen scheuren heeft.. Die gaan wel eens vaker kapot bij een 4takt..
 
ja het lijkt mij zo raar dat de benzine eronder sputtert bij het starten
alsof die niet ontsteekt als ik de bougie erin heb gedraaid ???
ik zal vanavond even de kop eraf halen
 
Kan ook zijn dat hij motor olie aanzuigt en daardoor sputtert.. Maar dat zal je denk ik wel zien als je de kop eraf hebt geschroeft.

Dat de bougie niet ontsteekt kan dat hij vet geslagen is door de olie.
 
Back
Top