Symmiofan

New Member
Ik heb een sym mio (nu nog 50cc wordt 65cc) waar ik het uiterste aan het halen. Heb al een aantal dingen “getuned” high speed vario, sport koppeling, cdi met begrenzer etc etc. Hij gaat nu ong 72 en er valt niet echt meer uit te halen qua carter afstelling. Alleen nog een maatje grotere sproeier zit nu nog de standaard 80 in maar ga maatje 82 monteren. Nu ben ik benieuwd of er een andere vertanding verhouding is om hem wat harder te laten lopen. Heb niet echt iets gevonden na wat gekeken te hebben online. Heb niet echt veel ervaring met vertanding dus vandaar dat ik om hulp vraag.

Indied gewenst kan ik alles doorsturen wat er allemaal aan gedaan is/wat ik nog er aan ga doen.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Een andere vertanding help zeker om de scooter harder te laten lopen.
Normale vertandingen gaan maar tot een bepaalde snelheid. Wil je er overheen komen? Dan zal je een andere vertanding moeten monteren.

Kijk hier maar eens op
Ja dat begrijp ik, dat liet ik ookal een beetje weten in mijn originele post. Er is geen malossi of iets dergelijks qua vertanding voor een mio die ik kan vinden. Alleen van gelijke verhoudingen.
 
Ja dat begrijp ik, dat liet ik ookal een beetje weten in mijn originele post. Er is geen malossi of iets dergelijks qua vertanding voor een mio die ik kan vinden. Alleen van gelijke verhoudingen.
Waar heb je de sport koppeling gehaald dan die kan ik namelijk niet vinden voor sym mio
 
Ik heb een sym mio (nu nog 50cc wordt 65cc) waar ik het uiterste aan het halen. Heb al een aantal dingen “getuned” high speed vario, sport koppeling, cdi met begrenzer etc etc. Hij gaat nu ong 72 en er valt niet echt meer uit te halen qua carter afstelling. Alleen nog een maatje grotere sproeier zit nu nog de standaard 80 in maar ga maatje 82 monteren. Nu ben ik benieuwd of er een andere vertanding verhouding is om hem wat harder te laten lopen. Heb niet echt iets gevonden na wat gekeken te hebben online. Heb niet echt veel ervaring met vertanding dus vandaar dat ik om hulp vraag.

Indied gewenst kan ik alles doorsturen wat er allemaal aan gedaan is/wat ik nog er aan ga doen.

Alvast bedankt
Kan je een lijstje maken van wat je eraan gedaan hebt? Want ik heb ook een mio met een polini variateur maar die loopt maar 60 met onbegrensde cdi

Alavast bedankt
 
Hopelijk zeg ik het goede:
Primair; Ingaande as voor een lange overbrenging zo veel mogelijk tanden, grote tandwiel van de primaire zo weinig mogelijk tanden.
Hierin pers je de kleine van de secundaire met zoveel mogelijk tanden, het grote tandwiel die om de achteras valt zo weinig mogelijk tanden.
Dus beide kleine tandwielen zo veel mogelijk tanden, de grote tandwielen zo weinig mogelijk tanden.
Alles natuurlijk wel als set wat op elkaar is afgestemd.

Mocht ik het mis hebben, hoor ik het graag want dit advies is tegelijk een toets voor mijzelf.

Groet,
 
Back
Top