Sym mio sputtert bij max snelheid

Wesley1980

New Member
Hallo

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

De sym plofte eerst uit de uitlaat als ik gas terug nam, er kwam een harde plof uit de uitlaat.

Uitlaat vervangen ,Technigas
Cabarateur ultrasonic gereinigd
Bobine vervangen
Bougie vervangen
Sproeier vervangen

Beurt gehad , standaard dingen vervangen

Nu is het ploffen opgelost , alleen nu bij max snelheid en vooral als hij net wat haarder gaat dan de begrenzer van de cdi ( bult af ) dan begint de uitlaat te sputteren.

Ik weet niet meer waar het aan kan liggen.

Helpp!!!!!
 
Advertisement - register to remove this

Uitlaat tecnigas? Wat is dat voor een uitlaat om precies te zijn?? (waarschijnlijk dat de sproeier afstelling niet goed staat, aangezien niet de OEM uitlaat is waarop de motor standaard staat op afgesteld.

Waarom zou je de bobine vervangen?? De stator gaat sneller kapot op dit soort GY6 gelijk achtige blokjes.

Misschien kan het zijn dat je bobine en stator door elkaar haalt..
 
Uitlaat tecnigas? Wat is dat voor een uitlaat om precies te zijn?? (waarschijnlijk dat de sproeier afstelling niet goed staat, aangezien niet de OEM uitlaat is waarop de motor standaard staat op afgesteld.

Waarom zou je de bobine vervangen?? De stator gaat sneller kapot op dit soort GY6 gelijk achtige blokjes.

Misschien kan het zijn dat je bobine en stator door elkaar haalt..


Hier de info over de uitlaat
https://k-parts.nl/uitlaat-tecnigas-silent-pro-sym-mio-50cc-4-takt.html

Ik dacht dat misschien de bobine het begeven had en daardoor de knallen er in eerste instantie vandaan konden komen , de oude uitlaat was ook lek en daarom vervangen.
 
Knallen en ploffen is inderdaad onverbrande brandstof dat in je uitlaat plots toch tot verbranding komt.

Dit kan meerdere oorzaken hebben.

1. slechte ontsteking.
2. lekkende, vervuilde of niet correct afgestelde kleppen bij en 4-takt
3. te rijk brandstofmengsel.
 
Ja alleen dat ploffen is nu wel opgelost

Alleen nu dus het probleem bij max snelheid dat de uitlaat gaat sputteren , ik dacht zelf ook aan de ontsteking maar weet het dus niet zeker. Zonde om €50 uit te geven aan iets wat niet zeker is , is een onsteking te testen ?
 
Back
Top