Sym Mio snor gaat ineens te snel

Vmaxnl

New Member
Na het reinigen van de stationair sproeier, loopt deze snorscooter ineens meer dan 65km, ik heb in het verleden veel brommers en motoren sneller gemaakt maar zo snel is dat nooit eerder gelukt helaas.
ik had al was gelezen over zwarte draadje en nog wat andere z.n tips. Maar voor de kenners, wat kan er aan de hand zijn, wij hebben geen zin in een vette prent of erger.
 
Advertisement - register to remove this

De meest logische verklaring zou zijn dat de verbindingsdraad tussen CDI en cartersensor is los geraakt.
Echter ik weet niet of jouw scooter wel een cartersensor heeft.
Op de elektrische schema's van de Mio die ik bezit staat hij in ieder geval niet getekend.

Maar om het zeker te weten, even de carterkap eraf halen en in de carterkap zelf kijken of daar zo'n sensor zit en indien ja, de draad volgen/meten richting CDI.

By the way, zo'n cartersensor ziet er ongeveer hetzelfde uit als de pickupspoel bij je vliegwiel en de werking is exact hetzelfde.

TKX3mHv.png
 
Ik heb de boel los gehad, er zit niets in de zwarte kap wat op een sensor lijkt, de andere kand ook los, ik zie alleen maar een pickup boven het vliegwiel zitten. Wat nu?
Post automatically merged:

Niets in de kap te zien.
Ik heb de boel los gehad, er zit niets in de zwarte kap wat op een sensor lijkt, de andere kand ook los, ik zie alleen maar een pickup boven het vliegwiel zitten. Wat nu?
kap is ook anders
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    529.9 KB · Views: 15
Back
Top