Sym mio knettert

Hasselt

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een sym mio 25 van 2009. Hij rij net geen 40km/uur. Als ik vol gas rij begint hij uit de uitlaat te ratelen. Bij half gas ga ik even hard en maak hij dit geluid niet. Is dit normaal?
 
Advertisement - register to remove this

Nee :)

Zit er niet iets gewoon los? Kijk de ophangboutjes na en de bevestiging bij de cilinder. Je weet zeker dat het de uitlaat is?
 
Nee :)

Zit er niet iets gewoon los? Kijk de ophangboutjes na en de bevestiging bij de cilinder. Je weet zeker dat het de uitlaat is?
Ja, het komt echt uit de uitlaat. Als ik half gas rij gaat hij net zo hard, maar hoor ik het niet. Vol gas begint hij echt te knetteren/ tikken uit de uitlaat. Heb hem net. Heeft bij aflevering een grote beurt gehad en kleppen zijn gesteld. Heb zelf nog nooit een 4-takt gehad en weet dus niet of dit normaal is. Anders moet ik ermee terug, maar dat is niet naast de deur, vandaar!
 
Zag via Google dat 2 jaar geleden ene wiwo hier dezelfde klacht had geplaatst, maar weinig reactie had en er geen oplossing bij heeft staan!
 
Het lijkt mij niet normaal. Zag inderdaad het andere topic staan, jammer dat hij niet meer gereageert heeft of het opgelost is. Ik kan nu wel een hoop gokken, maar misschien heeft iemand nog een idee. De scooter is voor de rest nog geheel standaard?
 
Filmpje van geluid? Zit de begrenzer in de uitlaat misschien los en gaat ratelen bij een bepaald toerental?
 
Back
Top