Sym mio geen stroom

Mitchweim

New Member
Ik heb een Sym mio uit 2007, gekregen van een kameraad. De elektrische start doet het niet na een beetje gezocht te hebben. Kwam ik er achter dat de voorlamp en constant uit knalt… ik heb geen remlicht en als de scooter uitstaat en ik zet hem op contact, werkt niets dus geen toeter en buddy. Ik heb er een nieuwe accu opgezet nieuwe zekering nieuwe spanningsregelaar en nieuwe remlichtschakelaars. Heeft niet geholpen als de scooter aan is brand het achterlicht erg zwak… wie kan me hier bij helpen

Advertisement - register to remove this

Zou eerst meten , als je de scooter aan hebt , hoeveel spanning erop de fitting van de koplamp staat . Ook met versneld stationair draaien .
Dit omdat de lamp constant kapot gaat . Meten of je spanning hebt op je contactslot , vanaf de accu , en als je het contact op aan hebt , of dit door gegeven wordt , Alle massa punten, accu/ frame / motorblok / massa punten van achterlicht / etc. schoonmaken en beschermen tegen corrosie
Het start relais doet het waarschijnlijk niet omdat de remlichten geen spanning krijgen , als je de dikke draden van het relais door verbind , draait de startmotor dan wel ?
En hoeveel de accu bij geladen wordt , als de motor versneld stationair loopt

Zou eerst meten , als je de scooter aan hebt , hoeveel spanning erop de fitting van de koplamp staat . Ook met versneld stationair draaien .
Dit omdat de lamp constant kapot gaat . Meten of je spanning hebt op je contactslot , vanaf de accu , en als je het contact op aan hebt , of dit door gegeven wordt , Alle massa punten, accu/ frame / motorblok / massa punten van achterlicht / etc. schoonmaken en beschermen tegen corrosie
Het start relais doet het waarschijnlijk niet omdat de remlichten geen spanning krijgen , als je de dikke draden van het relais door verbind , draait de startmotor dan wel ?
Ik zal dit straks eens even testen, ik ben geen electro technicus dus zal het wel even zoeken zijn… kun je me een beetje uitleggen hoe ik dit het beste meet met een multi meter?

Kans is erg groot dat het je spanningregelaar is. Bij een CPI popcorn waar ik mee bezig ben werkt geen enkel electrisch onderdeel behalve de koplamp an achterlicht. Alle DC aangestuurde zaken zijn stuk. Daar zet ik een nieuwe regelaar tussen en zal het weer werken. Kans is ook aanwezig dat jou verlichtings weerstand kapot is.
Nieuwe regelaar moet echt gelijk zijn aan de huidige. Recent 1 gekocht die voor mijn scooter zou moeten zijn.. Na wisselen weer alles stuk. Bleek ondanks alles toch ook stuk te zijn.

Maar heb net gister avond een nieuwe spanningsregelaar binnen gekregen…. En als de scooter aan is doet de toeter het wel, alleen niet op de manier hoe het zal moeten doen

Maar heb net gister avond een nieuwe spanningsregelaar binnen gekregen…. En als de scooter aan is doet de toeter het wel, alleen niet op de manier hoe het zal moeten doen
Daarom zeg ik ook.. De kans is aanwezig dat de nieuwe ook niet goed is, is aanwezig. Dat kwam bij mij ook voor. Claxon kan kapot zijn. Je zult moeten meten op meerdere punten. Er moet een fout zitten. Nieuwe electronica wil niet altijd zeggen dat het goed is haha.

Heb een beetje lopen meten, kwam erachter dat de remlichtschakelaar (groene) bij het begin punt dus waar de 2 pinnen in gaan van de remlichtschakelaar geen stroom had.. gevolgd naar het einde waar die splits naar me achterlicht en het relai daar had hij wel stroom… heb hier geen nieuwe kabeltjes dus kon niet testen of me remlicht wel doet

Write your reply...
Back