Sym Mio Geen stroom

d.haas

New Member
Hallo allemaal. Ik heb een probleem met mijn Sym Mio 2007.

Als ik het contact aanzet gebeurt er niks. ik kan hem niet electrisch starten, buddyslot werkt niet, toeter werkt niet niks werkt.
Ik kan hem wel kickstarten en als hij dan loopt doen de lampen het wel, maar nogmaals geen remlicht en knipperlichten etc.

het was eerst een tijdje zo dat hij het soms wel en soms niet deed maar nu helemaal niks meer.

ik heb er al een andere accu in gehad een nieuwe zekering ingezet en de startrelais vervangen maar niks blijkt te werken.

iemand enige tips?
 
Advertisement - register to remove this

Contactslot meten.

Op de rode draad bij het contactslot moet continue de accuspanning staan.
Op de zwarte draad bij het contactslot staat alleen spanning als het contactslot ingeschakeld staat.
 
Last edited:
Heb hem vandaag doorgemeten en de rode draad krijgt wel spanning dus lijkt mij dat er niks mis is met de bedrading van de scooter zelf.
Zwarte draad daarin tegen helemaal niets dus ik ga een nieuw contactslot bestellen. Hopren dat dat werkt! Bedankt
 
Heb hem vandaag doorgemeten en de rode draad krijgt wel spanning dus lijkt mij dat er niks mis is met de bedrading van de scooter zelf.
Zwarte draad daarin tegen helemaal niets dus ik ga een nieuw contactslot bestellen. Hopren dat dat werkt! Bedankt
Denk dat het schakelcontact in het contactslot wat de gelijkspanning doorschakelt naar de verbruikers geen contact meer maakt als je het contactslot op "aan" zet.
Maar wat @trabiarie hierboven schreef is een hele goeie.
 
Kijk eens naar de connector van het contactslot, misschien maakt de zwarte draad daar slecht contact.
 
Als je stroom hebt gezet op de zwarte draad , na je contact slot en niets doet het nog , zit het dus waarschijnlijk niet in je slot.
Zitten er nergens meer zekeringen tussen? Anders zwarte draad volgen deze zal ergens splitsen en waarschijnlijk zoals sparky zegt ergens met een connector .
 
Heb even de zekering doorgemeten geeft gwn vol 13.9v aan beetje wisselend maar niet hoger dan dan met motor uit
 
Heb even de zekering doorgemeten geeft gwn vol 13.9v aan beetje wisselend maar niet hoger dan dan met motor uit
over een zekering meet je de weerstand, is er weerstand dan is het goed, meet je geen weerstand dan is de zekering doorgebrand.
een spanning van 13,9V over de accupolen bij een motor die uitstaat is wel aan de hoge kant, normaal is dit ongeveer 12,5~12,7V
(als de motor draait is 13,9V goed)
 
Dan stroom op de zwarte draad zetten , en net zolang deze volgen en bij connectors of splitsingen weer meten . Zo moet je op slot bij het euvel komen . Hij zal ergens in de voor kap splitsen naar de rem licht schakelaars , toeter en verlichtings schakelaar.
 
As ik mijn accu meet terwijl mijn scooter aanstaat is het 15,8v beetje veel. De zekering die bij mij accu zit meet heel verschillend enem moment 18 ohm andere moment 1
 
15,8 Volt is inderdaad erg hoog.
De zekering die bij mij accu zit meet heel verschillend enem moment 18 ohm andere moment 1
Weet je zeker dat je de multimeter goed hebt ingesteld en de meetdraden in de juiste bussen hebt gestoken?

Verder als een weerstand verandert is dit meestal een teken van een slecht contact of op de draden die je aan het meten bent staat eens spanning.
Dit laatste is niet de bedoeling met een weerstandsmeting, dus in dit geval meten met het contactslot uit.
 
Back
Top