Volgens mij , en waar ikzelf ook altijd mee begin , is meten met een spanning zoeker , de draad op een goed massa punt , en met de taster de weg volgen van de dunne draad die van de pluspool van de accu komt . twee kanten zekering , twee kanten contactslot . daarna draad vanaf contactslot volgen naar de connectors . En kijken of je daar ook spanning hebt met de spanning zoeker
Ten eerste de zekering , daarna bedrading naar het contactslot , dan contactslot zelf , of deze door verbind als het contact slot op aan staat . Als dat allemaal klopt , en je hebt spanning op de in , en uitgaande kant van je contact slot , verder de naar connectors die aan de kabelboom zitten , of er ergens een verbinding niet klopt , door corrosie , of draad breuk.
Controleer ook de massa op het frame en blok.
Ik denk dat je de verkeerde conclusie trekt uit onze posts.
Alles dat werkt direct van de accu moet ook werken met enkel de scooter op contact dus de motor hoeft daarvoor niet te lopen.
Maw, alles wat je opnoemt in mijn 2de quote van jouw post moet gewoon werken.
Volgens mij , en waar ikzelf ook altijd mee begin , is meten met een spanning zoeker , de draad op een goed massa punt , en met de taster de weg volgen van de dunne draad die van de pluspool van de accu komt . twee kanten zekering , twee kanten contactslot . daarna draad vanaf contactslot volgen naar de connectors . En kijken of je daar ook spanning hebt met de spanning zoeker
Volgens mij , en waar ikzelf ook altijd mee begin , is meten met een spanning zoeker , de draad op een goed massa punt , en met de taster de weg volgen van de dunne draad die van de pluspool van de accu komt . twee kanten zekering , twee kanten contactslot . daarna draad vanaf contactslot volgen naar de connectors . En kijken of je daar ook spanning hebt met de spanning zoeker
Kijk top dat begin was ik helemaal vergeten. Ik ga ff rondzoeken
Post automatically merged:
Kan oprecht niks lezen uit het servicemanual door mijn dyslexie, nogal slechte kwaliteit dus extreem onleesbaar.
Kan iemand mij vertellen hoeveel draden er uit het contactslot lopen en welke kleuren dat horen te zijn?
Voor mijn gevoel mis ik een kabeltje.
Ik zie een "connectortje" in het connectortje zitten zonder kabel en aardig wat corosie. Vandaar de vraag.
Edit: ik heb nergens op mijn contactslot 12volt. En heel toevallig zit de rode kabel vanaf contactslot naar connector nergens mee verbonden. (Alleen het "corrosie connectortje" zonder kabel) zie bijlage
Post automatically merged:
Jahoor het is gevonden.
Kabel van de foto hierboven is geknapt door de corrosie!
Ik heb is geprobeerd een kabel te trekken van +accu naar rode connector op contactslot.
Hiermee kreeg mijn contactslot weer spanning en werkt alles weer helemaal naar behoren!
Nu alleen nog netjes een kabel leggen en dan zit het weer helemaal goed.
Heel goed gedaan , de aanhouder wint. En als je dit in het vervolg wilt voorkomen , kun je de connector , goed in de zuurvrije vaseline zetten . Ik heb dit met alle connectoren gedaan op mijn grande retro . Voorkomt een hoop zoekwerk in de toekomst
Zet er wel een zekering tussen of maak gebruik van de bestaande zekering.
Indien je dit laatste doet, knip dan niet de kabel van de zekering die richting contactslot loopt af want deze loopt via de spanningsregelaar en dan wordt je accu niet meer geladen.
Wat ik persoonlijk zou doen is het pinnetje uit de connector klikken door het weerhaakje met een klein schroevendraaiertje terug te duwen.
Het pinnetje goed schoon maken en dan met een soldeerboutje het draadje weer terug solderen op de achterzijde van dit pinnetje waar in eerste instantie de draad was afgebroken.
Wat ik persoonlijk zou doen is het pinnetje uit de connector klikken door het weerhaakje met een klein schroevendraaiertje terug te duwen.
Het pinnetje goed schoon maken en dan met een soldeerboutje het draadje weer terug solderen op de achterzijde van dit pinnetje waar in eerste instantie de draad was afgebroken.