Sym mio benzine uit luchtfilter en start niet

stefanromkes

New Member
Hallo,

Ik heb een Sym mio 50, en heb laatst veel problemen ermee. nu laatst keek ik de volgende dag en lag er een plasje benzine onder het luchtfilter.
weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Je vlotter/vlotternaald sluit de benzine toevoer wellicht niet af als de vlotterkamer vol is.
Hierdoor overstroomt je carburateur en de vloeibare benzine loopt via de venturi van de carburateur richting luchtfilter.
Verder zou ik ook even je vacuumkraantje controleren of deze geen benzine doorlaat wanneer de motor uit staat.
 
Je vlotter/vlotternaald sluit de benzine toevoer wellicht niet af als de vlotterkamer vol is.
Hierdoor overstroomt je carburateur en de vloeibare benzine loopt via de venturi van de carburateur richting luchtfilter.
Verder zou ik ook even je vacuumkraantje controleren of deze geen benzine doorlaat wanneer de motor uit staat.
zou ik dan een nieuwe vlotternaald moeten gebruiken, en dan kijken of dat helpt? want je vlotternaald kan je niet testen of ie lek is toch?
 
Tuurlijk kun je de testen.
Demonteer de carburateur.
Wanneer je het benzineslangetje los trekt zal er nog wat benzine uitlopen.
Blijft er continue benzine uitlopen, is dit één van de redene waardoor je scooter benzine lekt, je vacuumkraantje is dan ook defect en dien je dit te vervangen.
Doe de vlotterkamer open.
Blaas op de nippel van de benzinetoevoer.
Als de vlotter omlaag staat moet je lucht door de nippel kunnen blazen.
Als je de vlotter voorzichtig en langzaam omhoog drukt moet je gaande weg minder lucht door de nippel geblazen krijgen.
Als je vlotter in de bovenste stand staat mag je geen lucht meer door de nippel geblazen krijgen.
 
Tuurlijk kun je de testen.
Demonteer de carburateur.
Wanneer je het benzineslangetje los trekt zal er nog wat benzine uitlopen.
Blijft er continue benzine uitlopen, is dit één van de redene waardoor je scooter benzine lekt, je vacuumkraantje is dan ook defect en dien je dit te vervangen.
Doe de vlotterkamer open.
Blaas op de nippel van de benzinetoevoer.
Als de vlotter omlaag staat moet je lucht door de nippel kunnen blazen.
Als je de vlotter voorzichtig en langzaam omhoog drukt moet je gaande weg minder lucht door de nippel geblazen krijgen.
Als je vlotter in de bovenste stand staat mag je geen lucht meer door de nippel geblazen krijgen.
hoe moet ik mijn carb gewoon recht houden of onderboven als i dit wil testen?
 
Heb je die test gedaan dan?
Want als de vlotternaald goed afsluit, mag de carburateur niet overlopen, tenzij de vulling te hoog is!
 
Heb je die test gedaan dan?
Want als de vlotternaald goed afsluit, mag de carburateur niet overlopen, tenzij de vulling te hoog is!
Ja heb de test gedaan en het werkt gewoon prima. Alleen loopt nog steeds over en als ik hem net start dan en ik geef gas dan blijft ie een tijdje laag en dan daarna gaat ie pas sneller rijden
 
Back
Top