Sym Mio 50

Advertisement - register to remove this

Het geluid lijkt inderdaad op een startende of uitbollende slijptol.

Zou de v-snaar kunnen zijn die slipt.
Ik neem aan dat je bedoelt met "zonder weerstand" dat de scooter gewoon op de centrale standaard staat.
Wordt het geluid erger als je er zelf op rijdt?
Dus als er wel weerstand is.
 
Last edited:
Het geluid lijkt inderdaad op een startende of uitbollende slijptol.

Zou de v-snaar kunnen zijn die slipt.
Ik neem aan dat je bedoelt met "zonder weerstand" dat de scooter gewoon op de centrale standaard staat.
Wordt het geluid erger als je er zelf op rijdt?
Dus als er wel weerstand is.

Ja dat klopt dit is op zijn standaard als je erop rijdt is het een gezoem maar echt asociaal hard..
Ja de v snaar nieuw maar hij zwabbert wel als bij stationair loopt
 
Heb het bestand even op vol vermogen geluisterd en schrok me de pleuris!
Heb dit geluid echt nog nooit waargenomen uit een scooterblok vandaan.

En inderdaad heeft het erg veel weg van een slijptol...
Ik denk dan ook dat je ijzer op ijzer hoort..., of er zit iets niet goed met de vertanding/aandrijving.
Het lijkt erop dat de primaire as en secundaire as momenteel niet erg gelukkig zijn met elkaar wat resulteert in een enorm lawaai bij een verhoogd toerental. Aan de andere kant kan het ook zijn dat er een poelie van de achtervario (koppeling) aanloopt tegen het deksel van de transmissiekast.

ik ben bij een scooter dealer geweest en die zegt dat dit hoort

Ik weet zeker dat dit niet zo hoort!
Maar goed, je komt er niet onderuit om wat delen te demonteren zodat je het e.e.a. kunt controleren.
 
Zit er nog wel olie in je vertandingskast?
Ja er zit versnellingsbak olie in. Heb vorige week ook een lager vervangen van de primaire as omdat die spelling had en alles verder gecontroleerd en niks meer gevonden. Had ook gehoopt dat daar het geluid vandaan kwam.

bedankt voor al jullie reacties!
 
Varioring eruit? De vario komt dan bij hogere snelheid te ver los van de ramplaat waardoor je rolletjes gaan rammelen in de vario, ik heb zelf nog geen oplossing maar er is wel iemand mee bezig om de bus in te koren en dan een klein stukje bus achter de vario te plaatsen.

Alle nieuwe fiddles hebben het met windscherm is het geluid aanweziger dan zonder, trillingen zijn er altijd
 
Back
Top