Sym mio 50 tweedehands

Hallo, sinds kort heb ik een rijbewijs en ik wil al een tijdje een scooter. Na veel navragen en denken heb ik besloten om een sym mio 50 te gaan halen. Nu heb ik dus op marktplaats een hele mooie mio gevonden die precies aan al mijn eisen voldoet. Nu is mijn vraag, waar moet ik allemaal op letten om te weten of de scooter goed is en niet gestolen is, en ik niet wordt opgelicht.


groetjes wil
 
Advertisement - register to remove this

waar moet ik allemaal op letten om te weten of de scooter goed is en niet gestolen is
Is de kentekenplaat volledig zichtbaar bij de advertentie ?
Dan kan je informatie opvragen via onderstaande link:

Meer info over waar je moet opletten bij aankoop vind je hier:
Deze is voor een auto, maar is (op de a.p.k. na) ook geldig voor een scooter.
Hier kan je info vinden over de papieren, kentekenplaat, overschrijven, hoe te handelen enzovoort...

Veel succes met het kiezen van een mooie en eerlijke scooter !

EDIT:
Deze is ook handig:
 
Hallo, sinds kort heb ik een rijbewijs en ik wil al een tijdje een scooter. Na veel navragen en denken heb ik besloten om een sym mio 50 te gaan halen. Nu heb ik dus op marktplaats een hele mooie mio gevonden die precies aan al mijn eisen voldoet. Nu is mijn vraag, waar moet ik allemaal op letten om te weten of de scooter goed is en niet gestolen is, en ik niet wordt opgelicht.


groetjes wil
Tip, doe ook altijd een testrit, en vraag of ze de scooter helemaal koud kunnen laten voordat je er bent.
 
Ja dat moet je vooral laten weten om de scooter koud te laten voordat je er bent.. Denk niet dat de verkoper dan zo dom is..
Ondertussen is de verkoper bezig om de scooter even te starten en een rond erop proberen te rijden..

En als de koper dan er is de scooter ondertussen al weer afgekoeld is.. Althans niet te bemerken is dat het motorblok gelopen heeft.
 
Ja dat moet je vooral laten weten om de scooter koud te laten voordat je er bent.. Denk niet dat de verkoper dan zo dom is..
Ondertussen is de verkoper bezig om de scooter even te starten en een rond erop proberen te rijden..

En als de koper dan er is de scooter ondertussen al weer afgekoeld is.. Althans niet te bemerken is dat het motorblok gelopen heeft.
Klopt, maar het gaat er meer om dat je hoort dat de scooter koud ook gewoon goed start, en dat er geen vage geluiden zijn tijdens het opwarmen. Het is niet direct belangrijk maar geeft mij altijd wel een goed gevoel.
 
Als de motor warm is als je arriveert, is dit meestal een teken dat de verkoper niet zeker is of de scooter ook wel wil starten.
Ik ben het dus met Deurlii eens, een goede testrit brengt ook veel aan het licht en dan bedoel ik niet alleen de straat op en af.
Laat dit laatste vooral weten aan de verkoper, als hij dit niet wilt is toch meestal een teken dat er iets scheelt met de scooter en je kunt je de reis naar het verkoopadres besparen.
Verder weet je dan ook hoe de scooter koud en warm loopt en reageert.

Want TS zou niet de eerste zijn die zijn draadje begint met, "gisteren een scooter gekocht, reed goed, vandaag start hij niet meer!!!"
 
Back
Top