Sym MIO 50 opvoeren

jantrance

New Member
Hallo Forum,

Mijn vriendin heeft een Sym MIO 50, en deze gaat 50km per uur en niet harder, als we de 50 raken op de teller dan hoor je hem bij het achterwiel alsof hij ergens op wordt afgeremd (maar ik weet niet wat).

Ik heb zelf al de varioring eruit gehaald maar dit heeft niks geholpen, en ook het trukje met dat je een bepaalde stekker uit je CDI haalt heeft ook niet geholpen (de scooter bleef maar 50 lopen en ging echt niet harder, en toen ik een bepaalde stekker uit de CDI haalde kon ik de scooter niet meer uitzetten door de sleutel in het contact op uit te draaien, ik moest hem toen uitzetten door de stekker uit de CDI te halen).

Iemand enig idee of er op een Sym MIO 50 nog een begrenzer zit? En zoja waar en hoe haal ik die eruit?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb zelf een Sym Orbit 1 (oud type motor). Deze is volledig ontgrensd (varioring eruit en ontgrensde cdi) en rijdt rond 65 op het moment (sproeier 80) . Ik neem aan dat de Mio de zelfde begrenzers heeft.

Je kan zelf proberen een ontgrensde cdi te kopen om zeker te zijn dat de begrenzer niet bij de cdi ligt, maar of dit goed voor de motor is zijn meningen over verdeeld.
Ook kun je er een grotere sproeier inzetten.

Ik heb gemerkt dat als ik op mijn Orbit een powerfilter aansluit dat deze dan beter trekt en de 70 top haalt dus misschien kan je dat ook proberen. Houd er wel rekening mee dat dit een 'vervelend' geluid met zich meebrengt.
 
Goed advies die powerfilter op een 4-takt blok.. Zou het zeker aanraden als jij jou blok naar te klote wilt hebben.. Een powerfilter trekt fijn zand aan.. dat zand dat allemaal intern in het blok beland en dat dan als schuur papier in de motor olie drijft.. Raad je het echt af..


Houd er wel rekening mee dat dit een 'vervelend' geluid met zich meebrengt.

Ook een vervelende dure rekening..
 
Goed advies die powerfilter op een 4-takt blok.. Zou het zeker aanraden als jij jou blok naar te klote wilt hebben.. Een powerfilter trekt fijn zand aan.. dat zand dat allemaal intern in het blok beland en dat dan als schuur papier in de motor olie drijft.. Raad je het echt af..




Ook een vervelende dure rekening..

Klopt zeker, ga je ook niet proberen te verbeteren of zo want je hebt gewoon gelijk (had ik er bij moeten zetten).
Maar qua prestaties helpt het (in mijn situatie) enorm.
 
Ik denk dat het de uitstoot van de uitlaat gassen minder helpt.. Waarschijnlijk is het standaard luchtfilter om bepaalde redenen geknepen zodat je op een wat `armer` mengsel kan rijden.. Je hier door benzine bespaard en ook het milieu..

De scooter is zo voor de Nederlandse markt ontworpen dat het ding maar 45km/u mag. Dus wat heeft het dan voor zin om er bijvoorbeeld een 30mm carb erop te schroeven.
 
Een Sym Mio kan je harder laten lopen dmv de Varioring er uit te halen , en een andere CDI.

Let op ! i.m.v het kleine achterwiel ga je over toeren maken, waardoor je de CDI opblaasd.

Andere CDI er in ? ... Pas ook het gewicht van je Rollen aan.
 
Back
Top