sym mio 50 bwjr 2010 4tact

trucker ed

Well-Known Member
ik heb sinds kort deze sym mio het probleem is dat hij niet electrisch start ,de startmotor gaat niet rond behalve als ik een stuk gereden heb de motor uitzet en gelijk electrisch start doet hij het wel, nou staat in de handleiding dat de accu 12 volt / 7 ah moet zijn maar de accu die er in zit is 12 v/6ah kan het daar soms aan liggen
Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben.
 
Advertisement - register to remove this

6Ah of 7Ah maakt niets uit, de scooter moet hiermee gewoon goed starten.
Ah is enkel een maat voor de hoeveelheid energie die de accu kan opslaan en heeft in mindere mate te doen met het vermogen wat de accu kan leveren.
Natuurlijk is de 6 Ah theoretisch iets sneller ontladen.
Als de elektrische start het niet doet als de scooter koud is en ineens wel goed start als de scooter in beweging is geweest of is opgewarmd, laat me denken aan de volgende zaken:
  1. een slecht contact in de bedrading tussen pluspool van de accu en startrelais.
  2. een verbrandt schakelcontact in het startrelais.
  3. een slecht contact in de bedrading tussen startrelais en startmotor.
  4. Versleten koolborstels in de startmotor.
  5. een slecht contact in de massa-bedrading tussen startmotor/motorblok en minpool accu.
 
6Ah of 7Ah maakt niets uit, de scooter moet hiermee gewoon goed starten.
Ah is enkel een maat voor de hoeveelheid energie die de accu kan opslaan en heeft in mindere mate te doen met het vermogen wat de accu kan leveren.
Natuurlijk is de 6 Ah theoretisch iets sneller ontladen.
Als de elektrische start het niet doet als de scooter koud is en ineens wel goed start als de scooter in beweging is geweest of is opgewarmd, laat me denken aan de volgende zaken:
  1. een slecht contact in de bedrading tussen pluspool van de accu en startrelais.
  2. een verbrandt schakelcontact in het startrelais.
  3. een slecht contact in de bedrading tussen startrelais en startmotor.
  4. Versleten koolborstels in de startmotor.
  5. een slecht contact in de massa-bedrading tussen startmotor/motorblok en minpool accu.
ik heb vanmorgen een startbooster aangesloten op de accu maar startte alsnog niet maar hoorde wel het relais tikken dus ik ga de bedrading nog even nalopen dank je wel alvast sparky
 
Het relais klikt dus de aansturing van het startrelais is in orde.
Wat je even snel zou kunnen proberen is als je de startknop drukt en je het relais hoort klikken maar de startmotor niet draait, is een kortsluiting te maken tussen de twee dikke draden van het startrelais.
Draait de startmotor dan wel, is je startrelais defect.
Draait de startmotor dan niet controleer de punten: 1,3,4 en 5
 
Het relais klikt dus de aansturing van het startrelais is in orde.
Wat je even snel zou kunnen proberen is als je de startknop drukt en je het relais hoort klikken maar de startmotor niet draait, is een kortsluiting te maken tussen de twee dikke draden van het startrelais.
Draait de startmotor dan wel, is je startrelais defect.
Draait de startmotor dan niet controleer de punten: 1,3,4 en 5
dank je wel voor de uitleg gaat het van de week even nakijken kan even niet eerder ivm werk maar komt goed Sparky
 
Back
Top