Sym jet euro x start niet

Als ik mijn luchtfilter element eruithaal dan start hij goed en als ik hem er weer in doe dan start hij eerst wel maar als ik dan ga rijden en ik zet de scooter uit of hij valt uit want hij loopt ook niet helemaal lekker stationair, dan krijg ik hem nietmeer aan de praat. Als ik hem start moet ik ook bijna vol gas geven om hem aan de praat te krijgen.

Hopelijk heeft een van jullie tips om hem weer aan de praat te krijgen

Vriendelijke groet Maarten van wieren
 
Advertisement - register to remove this

Weinig info om op af te gaan.
Zou beginnen met carb goed schoonmaken en checken of er valse lucht is.
Misschien is ie aan een beurtje toe ?
Nieuwe bougie wil ook wel eens wonderen doen, of dat luchtfilter element is zwaar vervuild/nat ?
 
Weinig info om op af te gaan.
Zou beginnen met carb goed schoonmaken en checken of er valse lucht is.
Misschien is ie aan een beurtje toe ?
Nieuwe bougie wil ook wel eens wonderen doen, of dat luchtfilter element is zwaar vervuild/nat ?

Het luchtfilter heb ik schoongemaakt met wasbenzine en daarna afgespoeld met warm water en opgedroogd dus die is schoon, nieuwe bougie zat ik ook al aan te denken al wel besteld maar is nog niet binnen.
Carburateur schoonmaken is ook een goeie. Ik doe alles het liefst zelf ivm de kosten
 
Martin Van Wieren said:
als ik mijn luchtfilter element eruithaal dan start hij goed
Brandstof en zuurstof moeten een bepaalde verhouding hebben om een goed brandbaar mengsel te vormen.
Als je, je luchtfilter verwijdert, wordt het luchtaandeel in je brandstof mengsel hoger waardoor het, in jouw geval, beter ontbrandt.
Een logische conclusie is dus dat je scooter te veel benzine krijgt.

Denk aan bijvoorbeeld:
- een te grote sproeier.
- een loszittende sproeier.
- een niet goed werkende vlotter of lekkende vlotternaald.
- luchtschroef niet in de juiste stand.
 
Last edited:
Het luchtfilter heb ik schoongemaakt met wasbenzine en daarna afgespoeld met warm water en opgedroogd dus die is schoon, nieuwe bougie zat ik ook al aan te denken al wel besteld maar is nog niet binnen.
Carburateur schoonmaken is ook een goeie. Ik doe alles het liefst zelf ivm de kosten


Luchtfilter element vervangen voor een nieuwe.. Dit zijn consumables, die hoor je normaal gesproken niet uit te wassen..
Voor 1 keer zou ik het zelf doen, en dan een nieuwe erin. Dat je het element uitwast zegt niet dat hij ook weer helemaal schoon word.. Aangezien het filter op een gegeven moment toch vol met vuil blijft zitten.
 
Probeer eens de scooter te starten met het filter erin en de uitlaat eraf.. Misschien zit er iets verstopt.

En mocht je er toch gigantische veel kilometers op je teller hebben staan, trek dan ook eens de cilinder eraf en kijk hem eens na.. Dat ding kan ook in de uitlaat poort verkoold zijn..
 
Probeer eens de scooter te starten met het filter erin en de uitlaat eraf.. Misschien zit er iets verstopt.

En mocht je er toch gigantische veel kilometers op je teller hebben staan, trek dan ook eens de cilinder eraf en kijk hem eens na.. Dat ding kan ook in de uitlaat poort verkoold zijn..

De cilinder was helemaal naar de klote allemaal krassen en schrammen geen wonder dat hij niet startte nu nieuwe besteld en dan moet alles weer goed wezen
 
Je kan het beste eerst even er achter proberen te komen waarom die cilinder helemaal kapot was? Anders heb je het probleem niet verholpen en is straks die nieuwe cilinder ook kapot.
 
Back
Top