sym jet euro 4 vs euro 5

Wilkob

New Member
Hallo,
Na jaren alleen maar auto gereden te hebben mag er een scooter bij komen voor woon werk verkeer.
Mijn keuze is gevallen op een sym jet 14 vanwege de zit en wielen.
Echter vraag ik mij af welke is de wijzere keuze de euro 4 versie of de euro 5.
Dit vooral met het oog op het feit dat ik wel graag wil dat hij zo'n 60 op de teller moet halen ( en ik niet een lichtgewicht ben) en er ca zon 40 km per dag mee ga rijden.

Alvast bedankt voor de input.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb de Symphony ST 50 euro 5. Ben 110 KG.
De scooter is 'ontgrensd' en haalt met meewind de 60. Als ik geluk heb.
De ST heeft hetzelfde blok als de Jet 14.
Als ik U was koos ik voor de euro 4 en liet die goed afstellen bij (bijvoorbeeld) All Bike in Zaandam.
Mede-toerders van de club waar ik deel van uitmaak zijn zeer tevreden over de Jet 14 euro 4.
 
Hallo,
Na jaren alleen maar auto gereden te hebben mag er een scooter bij komen voor woon werk verkeer.
Mijn keuze is gevallen op een sym jet 14 vanwege de zit en wielen.
Echter vraag ik mij af welke is de wijzere keuze de euro 4 versie of de euro 5.
Dit vooral met het oog op het feit dat ik wel graag wil dat hij zo'n 60 op de teller moet halen ( en ik niet een lichtgewicht ben) en er ca zon 40 km per dag mee ga rijden.

Alvast bedankt voor de input.
Als je de euro 4 kan krijgen zou ik dat zelf voor kiezen. Heb je waarschijnlijk minder moeite en kosten aan om hem sneller te krijgen.
 
Bedankt voor de reacties het is een euro 5 geworden welke ik vanmiddag mag ophalen ( bj21 met 1600 km op de teller) ik ga het beleven.
Heb al stekkers en led lampen klaar liggen omde koplampen beiden te laten branden.

Ik houd jullie op de hoogte
 
Bedankt voor de reacties het is een euro 5 geworden welke ik vanmiddag mag ophalen ( bj21 met 1600 km op de teller) ik ga het beleven.
Heb al stekkers en led lampen klaar liggen omde koplampen beiden te laten branden.

Ik houd jullie op de hoogte
Gekieteld of standaard?
 
Gisteren de eerste rit gehad ( 26 km) wind tegen veel dan loopt hij op de teller zo'n 54
Gezien dat ik zon 120 kg weeg klaag ik niet
tot de 45 trekt hij vlot door daarna duurt het wat langer.

Nu op naar de volgende stap uitvinden hoe ik de bolletjes in de koplamp kan vervangen
 
Zo zou het eruit moeten zien.

https://nl.aliexpress.com/i/32840271048.html (de led lampen)

Ik heb een aangeboren aversie tegen alles wat ik niet kan zien en/of ruiken. Stroom en Koolmonoxide zijn er 2 van
Heb dus geen flauw benul hoe of die stekkers genoemd worden.
Maar een beetje handige Nico weet dat vast wel.

Succes.
 

Attachments

  • Snoer ledlampen.jpeg
    Snoer ledlampen.jpeg
    55.4 KB · Views: 13
  • Stekkers.jpeg
    Stekkers.jpeg
    207.5 KB · Views: 11
dag heren
ben sinds kort in het bezit van een nieuwe sym jet 14 euro 5 injectie
ik heb de vario ring eruit laten halen en verder niets.
inmiddels 300 km gereden.
ervaring van mij is , van 0 tot 50 km 18 sec.
trekt goed door ook met tegenwind of brug / viaduct
top op gps is 56 met zijwind.
op teller 63 km.
heb net een ritje zwolle naar emmen en terug gedaan om het verbruik te testen, een zeer aangename verassing, 3.6 liter op 187 km.
dus 1 op 51.9
en geloof mij.de tank zat echt bomvol bij vertrek en bij thuiskomst weer vol afgetakt,er kon geen druppel meer bij in.

wat mij wel opvalt is,dat de motor goed warm moet zijn voordat hij z,n prestaties levert.

vr gr jan
 
Ik heb vandaag mijn sym jet 14 software matig laten opvoeren, hij had de snelheid op 50 ingesteld, alleen hij loopt nog steeds 37 iemand een idee hoe dat kan?
 
Back
Top