Sym jet 4 takt vast gelopen.

Nieuwe pomp draait gewoon zoals het hoort. en draait niet door zonder dat het aandrijf tandwiel mee draait.alles draait netjes mee. Ook electrisch starten ging zonder haperen dus de koppeling komt goed vrij waneer de motor liep. Door blazen kan zeker al is dit al gebeurt voor montage(Big end was compleet aan gort bij de oude krukas). Ik ga denk ik toch kijken voor een ander blok(al 1 gevonden alleen moet er nog achteraan). Om weer flink wat geld er tegen aan te gooien en weer alles los gaan halen en weer een vastloper heb ik weinig zin. alles goed gereinigd en gesmeerd tijdens de montage(krukas/lagers zuiger en cilinder, ketting en de kop. Hij was al gereviseerd voor ik hem over nam. Vermoed dat er wel meer mee aan de hand is. Vraag me nu dus ook af wat wijsheid is.
 
Ben het met je eens dat er iets met dit blok niet klopt , als je dan voor een mooi bedrag een goed lopend blok kan kopen , zou ik daar ook voor kiezen. je hebt zo wie zo weer de kosten van de cilinder kit en pakkingen , en als je het probleem niet kan vinden wordt het toch wel een gok.
 
Precies. t gekke is wel dat ik er 30 km probleemloos mee gereden heb. Afwisselend gas geven uiteraard. Toen ik er mee naar de winkel wou eerst even warm laten lopen( 1 minuut liep hij) en viel uit. Starten wou prima zonder bijgeluiden maar aanslaan niet. Compressie was 5 bar vandaar alles weer losgehaald want daarvoor was het rond de 10.
 
Gisteren een ZGAN blok er onder gezet(5000 km gelopen en aangetoond en duidelijk te zien aan het blok)
En loopt super! Alleen nog even de snelheid naar beneden zetten.
Vreemde alleen is dat de kilometerteller goed werkt alleen de snelheidsmeter niet.
Teller is digitaal aangestuurd. Iemand een idee? kan iets heel simpels zijn maar ook veel minder simpel neem ik aan.

1648129036408.png
 
Last edited:
Back
Top