Sym jet 4 stuurt zwaar

Raymond Dekker

Love Scooters
Hoi, ik heb een Sym jet 4 brommer.
Als ik naar rechts of links wil sturen dan draait het stuur niet echt vlot en hoe het hoort te zijn.

Ik heb het vooral lastig met korte bochten nemen.
Bocht Naar Links valt in vergelijking met de bocht naar rechts nemen iets makkelijker.

En ik voel ook soms bij natte wegdek (komt niet vaak voor) tijdens rechtdoor rijden mijn stuur heel licht naar rechts stuurt. terwijl ik het stuur GEWOON recht vasthoud.

1- Of ik moet op dat moment stapvoets rijden.
2- Of ik moet een ruime bocht maken om alsnog de bocht te kunnen nemen.


Ps: Toen ik hem kocht had ik al te horen gekregen dat de brommer een ongeluk heb gehad tegen de voorkant vam het brommer.

Ik zou wel graag willen weten wat er ongeveer aan de hand kan zijn?

En als ik het wil repareren of het wel de moeite waard is. Ik heb de brommer niet duur gekocht,
Dus als de reparatie ekening hoog zal zijn heeft het geen zin om het te repareren..

Iemand goede adviesjes aub
 
Advertisement - register to remove this

Kijk je balhoofdlagers eens na.
En kijk eens stuur en veerpoten na,
kijk eens achterom in de regen, hoe ziet je spoor er dan uit? Gaat achterwiel over het spoor van het voorziel heen?
Denk dat de eerste antwoorden het beste door jouzelf bekeken kan worden.
Groet,
 
Kijk je balhoofdlagers eens na.
En kijk eens stuur en veerpoten na,
kijk eens achterom in de regen, hoe ziet je spoor er dan uit? Gaat achterwiel over het spoor van het voorziel heen?
Denk dat de eerste antwoorden het beste door jouzelf bekeken kan worden.
Groet,

Ik ben vanmiddag maar ff langs geweest bij een scooterzaak die overigens ook aan reparatie doet.
Heb hem ff zelf laten rijden zodat hij zeker kan weten wat er evt aan mankeert.

En volgens hem is mijn VOORVORK SCHEEF.
Op zijn advies was ik ook aan toe voor een ander voorwiel.

Nou heb ik met hem het volgende afgesproken.

Nieuw voorvork + Nieuwe band + Reparatie = €200,-

Ik wil jullie graag vragen of dit een goede deal is??

Mvg
 
Je moet zeker weten dat het alleen de voorvork is!

Ik vrees ook voor een enigzins "krom" chassis. Ik hoop het niet maar als de voorvork krom is geraakt door het ongeluk dan is dat hard gegaan.

Dus ik sluit niet uit dat het ook een "krom"chassis kan zijn.
 
Koopje, zolang jij de scooter het waard vindt, is het goed besteed geld. Weet de aanschaf niet, maar jij zegt dat de brommer niet duur was. Dan hoort er een investering bij en dan ben je ook klaar om ervan te genieten.
jm2c,
Groet,
 
Je moet zeker weten dat het alleen de voorvork is!

Ik vrees ook voor een enigzins "krom" chassis. Ik hoop het niet maar als de voorvork krom is geraakt door het ongeluk dan is dat hard gegaan.

Dus ik sluit niet uit dat het ook een "krom"chassis kan zijn.

Tevens hebben we afgesproken dat
Als het stuur niet is verholpen na de reparatie, dan demonteert hij het voorvork weer eraf en hoef ik dan niks te betalen.
( maybe alleen het voorwiel betaal ik dan)
 
Koopje, zolang jij de scooter het waard vindt, is het goed besteed geld. Weet de aanschaf niet, maar jij zegt dat de brommer niet duur was. Dan hoort er een investering bij en dan ben je ook klaar om ervan te genieten.
jm2c,
Groet,

Zolang de schade beperkt blijft
Anders vliegt hij de deur uit
 
200 euro voor die 2 dingen is niet duur. Weet niet wat een voorvork kost voor jou Sym jet 4. Maar een goede 150 euro ben je zeker wel kwijt.. Een beetje band kost ook al 35 a 50 euro..

Het is overigens dom om het niet te dom, want het is wel een stuk veiligheid voor jou en voor het overige verkeer.. De voorvork hoort gewoon goed te werken..

Als je iets voor weinig hebt kunnen kopen, moet je het niet raar vinden dat er een keer een aardige rekening komt.
 
Back
Top