SYM jet 4 probleem

marktc1999

New Member
goedenavond,

ik heb een sym jet 4 op de kop getikt. hij werkte niet.
nou heb ik de carburateur hellemaal schoongemaakt. vlotter werking na gekeken, gasnaald veranderd, membraan gecontroleerd, nieuwe voetpakking en de bougie werkt ook kleur een goede blauwe vonk. nou als ik hem start krijg ik hem niet aan de loop, het is net dat ie bijna wil aanslaan maar hij wil niet door blijven lopen, en ook met wat benzine in de cilinder kop gedaan wil die ook niet ff 3 tellen aan staan. compressie lijkt me goed hand op de bougiegat en hij flippert heen en weer.
nu valt me wel op na zo veel starten dat er wat zwarte olie bij uitlaatpoort langs lekt wat zo op de grond valt. ik weet niet zo goed waar ik het nu nog moet zoeken. bogie oogt wel nattig als ik hem eruit haal. ook de ontsteking kant rondom deo gespoten voor een kering maar ook helaas geen werking.
heb nog wel een slangetje Naast mijn cilinderkop liggen die komt uit het carter. de is afgeknipt licht los en zit vast aan een nippel. als ik hem start hoor ik geluid uit slangetje heb er nu een bout ingedraaid dat die lucht dicht is. en mij deksel van cabrateur is stuk maar lijkt mij wel dat die daar om moet lopen namelijk. vroeger met die Bing carburateur had je ook altijd bij de aansluiting dat die stuk is. en liep altijd.

hoop dat iemand mij verder kan helpen.
 
Advertisement - register to remove this

Als die 40 , 4 bar is is dit te laag , ik dacht dat je rond de 8 a 9 bar moest zitten voor een tweetakt. Maar weet de maat verdeling van jouw meter niet. En gemeten met het gas vol open en voldoende toeren met starten. Ook kun je eens proberen een beetje olie op je zuiger te laten lopen en dan nog eens meten . Is de druk dan hoger heb je lekkage langs je zuigerveren door slijtage
 
Compressie hoef je niet altijd te verliezen langs de zuigerveren.
Koppakking nog in orde?
Sluiten de kleppen goed?
Kleppen gesteld en op tijd?

Zaak is, eerst uit te zoeken wat je nu aan compressie gemeten hebt.
 
goedenavond mensen…

Heb mijn zuiger vervangen en veren. Nou is het verschil niet anders geworden hellaas verneem wel dat die wat meer power heeft maar toch slaat die niet aan. Voet pakkingz koppaking zijn vervangen. Kering etc laats al. Zie ook dat die bezine aan zuigt in het filter… soms pakt die hem ff 1 x denk je maar helaas. Me compressie is nu 2,1 bar
 
Dat je zeker weet dat de waarde die je nu meet correct zijn , heb je iemand in je kennisen kring die ook een comp meter heeft zodat je kan vergelijken. Die 2.1bar is echt te laag. En een 2takt om kleppen problemen uit te sluiten
 
Sym-jet 4 heeft een 4 takt cilinder met een 2 kleppen motorblok.
Minimaal is 8/9 bar noodzakelijk voor een fatsoenlijk lopende motor, maar zelfs dit is nogal laag voor de nieuwe Sym blokken.

In begintopic heb je het over een aantal slang(en) wat loshangt en niet aangesloten zit..
Kun je dit wat beter beschrijven/weergeven, of e.v.t. via een foto plaatsen?
 
Back
Top