Sym jet 14

YD1983

New Member
Onlangs een nieuwe sym jet 14 , 50cc gekocht al snor uitvoering.
Na 300km de jet 14 laten opvoeren tot de wok grenz. Echter loopt deze nu op de teller 52 en 49 op de gps.

volgens de dealer is de vario ring eruit en de begrenzer software matig aangepast.

ik had gevraagd tot de wok grenz maar helaas is hier een miscommunicatie in ontstaan.
Nu heb ik echter ook dat het wat tijd nodig heeft tot de 40km/h en hoor een soort gejank (gegier) Hij maakt duidelijk geen hoge toeren!

wat kan er aan de hand zijn? En is het wel op de juiste manier gegaan allemaal?

wie heeft er een jet 14 snor? En hoe hebben jullie dit laten doen?

alvast bedankt allemaal voor de tips en reacties!
 
Advertisement - register to remove this

Dealer heeft de ECS/ECU unit aangepast naar een brom uitvoering.
Dus heeft deze wel degelijk wat fout gedaan, i.p.v. 32 km/u is het 52 km/u geworden.

Zoals ik het zie moet de dealer dit oplossen, want hier heb je immers niet om gevraagd!
Het gejank en/of gieren kan te maken hebben met een ontbrekende varioring, maar ook dit ligt geheel bij de dealer.
 
Dealer heeft de ECS/ECU unit aangepast naar een brom uitvoering.
Dus heeft deze wel degelijk wat fout gedaan, i.p.v. 32 km/u is het 52 km/u geworden.

Zoals ik het zie moet de dealer dit oplossen, want hier heb je immers niet om gevraagd!
Het gejank en/of gieren kan te maken hebben met een ontbrekende varioring, maar ook dit ligt geheel bij de dealer.
Bedankt voor je snelle reactie! Hadden ze dan een andere ring moeten plaatsen? Kan het kwaad om zonder ring te rijden?
 
Sowieso is een ring bij een snor uitvoering gewenst.
Origineel zit deze ook gemonteerd bij de snor, echter kan men kiezen tussen: 5.8 > 7.3mm dikte van de ring.
Dit bepaalt de hoogte van de v-snaar, hoe hoger deze kan, des te harder/sneller de scooter gaat/rijdt.

Maar jouw dealer heeft wel meer fout gedaan, ook het rollengewicht van de vario verschilt enorm!
Het is 8,5 gram per rol voor de snoruitvoering. (8,5 x 6 = 51 gram)
En 5,9 gram per rol voor de bromuitvoering. (5,9 x 6 = 35,4 gram)

Totaal is dit dus een verschil van 15,6 gram! Is dus veel te veel.
Deze hadden dus aangepast moeten worden. De nieuwe jet 14 zit iets anders in elkaar als dat we gewend zijn van Sym!

En zonder ring rijden kan geen kwaad wat dat betreft, maar je gaat dan een stuk sneller.
In de nieuwe Jet 14 brom, zit standaard geen ring geplaatst voor zover ik weet.
 
Sowieso is een ring bij een snor uitvoering gewenst.
Origineel zit deze ook gemonteerd bij de snor, echter kan men kiezen tussen: 5.8 > 7.3mm dikte van de ring.
Dit bepaalt de hoogte van de v-snaar, hoe hoger deze kan, des te harder/sneller de scooter gaat/rijdt.

Maar jouw dealer heeft wel meer fout gedaan, ook het rollengewicht van de vario verschilt enorm!
Het is 8,5 gram per rol voor de snoruitvoering. (8,5 x 6 = 51 gram)
En 5,9 gram per rol voor de bromuitvoering. (5,9 x 6 = 35,4 gram)

Totaal is dit dus een verschil van 15,6 gram! Is dus veel te veel.
Deze hadden dus aangepast moeten worden. De nieuwe jet 14 zit iets anders in elkaar als dat we gewend zijn van Sym!

En zonder ring rijden kan geen kwaad wat dat betreft, maar je gaat dan een stuk sneller.
In de nieuwe Jet 14 brom, zit standaard geen ring geplaatst voor zover ik weet.
Wowww thanxs!! een hoop informatie. Ik heb een snor uitvoering die ik ook zo wil houden. Wat is dan verstandig? Enkelt de ring laten aanpassen en de rollers laten zitten? Heb het idee dat hij er niet veel verstand van heeft. Heb je een goed bedrijf dat in regio rotterdam dit kan fixxen voor me die er wel verstand van heeft?
 
Je geeft aan in post #1 dat het aantal toeren te laag is.
Rollengewicht naar bromversie brengen is dan de enige optie.
En daar kun je wel een ring tussen zetten, maar de scoot gaat dan nog steeds te snel voor een snor!

En de betreffende dealer kan dit toch ook ongedaan maken?
Als dealer in bezit is van de juiste (uitlees) apparatuur en juiste software van Sym/Dellorto kan hij het ook terugzetten naar max 32 km toch!?

Ik heb geen ervaring met bedrijven uit Rotterdam v.w.b. de scooterbranche.
Misschien dat andere forumleden je hier verder mee kunnen helpen
 
Je geeft aan in post #1 dat het aantal toeren te laag is.
Rollengewicht naar bromversie brengen is dan de enige optie.
En daar kun je wel een ring tussen zetten, maar de scoot gaat dan nog steeds te snel voor een snor!

En de betreffende dealer kan dit toch ook ongedaan maken?
Als dealer in bezit is van de juiste (uitlees) apparatuur en juiste software van Sym/Dellorto kan hij het ook terugzetten naar max 32 km toch!?

Ik heb geen ervaring met bedrijven uit Rotterdam v.w.b. de scooterbranche.
Misschien dat andere forumleden je hier verder mee kunnen helpen
Gisteren bij een andere scooterzaak geweest. Deze heeft de software weer origineel gemaakt naar snor. Daarna er een dunnere vario ring ingezet en de snelheid aangepast naar 34km/h gps. Voor de rest is alles origineel. Het gieren / janken is nog steeds aanwezig. Ook vindt ik het op snelheid komen traag. Mijn kisbee injectie snor was veel sneller op snelheid en de jet 14 valt er tegen.

is daar nog iets aan te doen?
 
Helaas rijd de jet 14 niet goed. Komt erg traag op snelheid..... morgen ga ik naar mijn eigen dealer en dan zal de originele software er weer opgezet worden. Hoe kan het dat deze zo traag is geworden?
 
Back
Top