Sym jet 14 E5

Advertisement - register to remove this

Ik kijk altijd eerst of ik de scooter kan opvoeren, voordat ik er een koop. Daarom koop ik ook die E3, E4, E5 dingen niet. vind het zonder van het geld. En als je ze sneller kan maken komt daar op ook nog eens heel veel geld.
 
@Joop250

Tell us all about it....
Wat is er exact gedaan? Welke software? Welk gewicht rolletjes?
Wie heeft het gedaan? Waar woont zijn winkel?
Etc.
En zeker niet onbelangrijk ; wat is het resultaat?
0-45 tijd. Topsnelheid. Windgevoeligheid?
Post automatically merged:

@Matthias_Claes

Je moet inderdaad geen haast hebben op een euro 5 van SYM.
 
Licht blauw/ witte draad van het gasklephuis doorknippen en dan de ring eruit halen. Stelt niks voor. Je kan er zelfs een begrenzer van een Mio 50i tussen zetten. Ik heb dit al is gedaan.
 
Uit m’n hoofd gaat de toerenbegrenzer eraf. Heb dit al meerdere keren gedaan. Werkt altijd. Ik werk in een scooterwinkel.
Dan is dat waarschijnlijk gebeurd bij mijn scooter. Een andere verklaring voor het feit dat mijn scooter zoveel toeren maakt t.o.v. een standaard exemplaar heb ik althans niet. Het lijkt me niet dat je een ECU gaat herprogrammeren om meer toeren te kunnen draaien.
Dat schijnt wel te kunnen, maar wat daar dan mee bereikt wordt weet ik (nog) niet.
Bedankt voor je reactie.
 
de kabelboom van je gasklephuis. Zit erboven. Succes!
Ok. En dan?
Dan maakt de motor 1000 toeren meer.
Maar het optrekken gaat nog steeds reet-traag (0-50 in 25 seconden) en tegenwind valt hij nog steeds terug tot onder de 45 Km/u.
Laat staan dat je ermee tegen een brug oprijdt. Dan loopt de snelheid soms terug tot 35 km/u.
Je kán wel 60 halen op de teller, maar alleen met wind mee.
Ik ben op zoek naar een manier om meer trekkracht te krijgen.
Een Yamaha Neos 4 takt trekt de klinkers uit de straat. Waarom kan dat met een SYM euro 5 niet ?
 
waarom heb je geen Neo’s gekocht dan? Snellere optrek? Dan moet je een grotere cilinder monteren. Maar weet niet hoe de Ecu gaat reageren erop.

Ik heb nooit gezegd dat die sneller ging trekken. Dus bij klachten moet je hem of verkopen. Of Sym bellen dat je het er niet mee eens bent. En nog geen steek verder komen.
 
waarom heb je geen Neo’s gekocht dan? Snellere optrek? Dan moet je een grotere cilinder monteren. Maar weet niet hoe de Ecu gaat reageren erop.

Ik heb nooit gezegd dat die sneller ging trekken. Dus bij klachten moet je hem of verkopen. Of Sym bellen dat je het er niet mee eens bent. En nog geen steek verder komen.
pas niet op een neos. ben te lang
grotere cilinder past niet op een Sym.
 
Dan een aerox 4t? Met een 67cc polini kit erop en ecu gaat ie wel 75 85
Ik wil geen Aerox. Ben 55.
En het hoeft geen 75/85.
Waar het mij om gaat is het volgende.
Ik kan niet begrijpen dat het rijplezier sterk is verminderd door de komst van euro 5.
Zet 2 identieke scooters naast elkaar van euro 4 en euro 5 (in mijn geval een SYM Symphony ST 50) en ervaar het zelf.
Een verschil van een dag en een nacht.
Injectie en milieutechnische zaken hoeven (mogen) geen afbreuk te doen aan de prestaties.
 
Ik wil geen Aerox. Ben 55.
En het hoeft geen 75/85.
Waar het mij om gaat is het volgende.
Ik kan niet begrijpen dat het rijplezier sterk is verminderd door de komst van euro 5.
Zet 2 identieke scooters naast elkaar van euro 4 en euro 5 (in mijn geval een SYM Symphony ST 50) en ervaar het zelf.
Een verschil van een dag en een nacht.
Injectie en milieutechnische zaken hoeven (mogen) geen afbreuk te doen aan de prestaties.
Normaal gesproken niet nee, maar dit zijn geen autos zonder achterlijke constructie snelheden, er blijft nog steeds 50cc onder zitten die op een 4t aardig langzaam zijn, als je dat nog beter knijpt met extra milieu eisen dan word dat erger
 
Normaal gesproken niet nee, maar dit zijn geen autos zonder achterlijke constructie snelheden, er blijft nog steeds 50cc onder zitten die op een 4t aardig langzaam zijn, als je dat nog beter knijpt met extra milieu eisen dan word dat erger
Waarom gaat een New Dink 50CC viertakt met hoog windscherm (nota bene) dan als de brandweer, met meer kilo's en ook exact 3pk?
Zijn injectie pk's anders?
De verbranding verloopt schoner bij injectie. Maar 3 pk is 3pk.... of misschien toch niet?
Ik zou dit heel graag willen weten.
Het vermoeden is bij mij inmiddels gerezen dat er meer mensen zich bekocht voelen.
 
Waarom gaat een New Dink 50CC viertakt met hoog windscherm (nota bene) dan als de brandweer, met meer kilo's en ook exact 3pk?
Zijn injectie pk's anders?
De verbranding verloopt schoner bij injectie. Maar 3 pk is 3pk.... of misschien toch niet?
Ik zou dit heel graag willen weten.
Het vermoeden is bij mij inmiddels gerezen dat er meer mensen zich bekocht voelen.
Zo rap zal dat ook niet gaan, 50cc 4 takt is niet vooruit te branden, waarschijnlijk zit er op die euro 5 dingen een andere type uitlaat op met nog een dikkere catalysator erin, dacht zoiets te zien bij die vespa euro 5 en zip, kan ook verschil in blok zijn hoe het inelkaar zit maar veel verschillen zou het niet het blijft 50cc en 4takt en gaat niet vooruit tenzij er een 80cc onderhangt
 
Zo rap zal dat ook niet gaan, 50cc 4 takt is niet vooruit te branden, waarschijnlijk zit er op die euro 5 dingen een andere type uitlaat op met nog een dikkere catalysator erin, dacht zoiets te zien bij die vespa euro 5 en zip, kan ook verschil in blok zijn hoe het inelkaar zit maar veel verschillen zou het niet het blijft 50cc en 4takt en gaat niet vooruit tenzij er een 80cc onderhangt
Niet rap, maar met een hoog windscherm met tegenwind gewoon doornaaien met 55 km/u, Waar de SYM terugvalt naar 40 km/u.
Acceleratie ND is vele malen sneller dan de SYM.
Als ik jouw verhaal goed lees zou dat betekenen dat de motor aan de krukas inderdaad die 3 pk levert, maar dat de katalysator dat vervolgens reduceert tot vooroorlogse waarden aan het achterwiel?
M.a.w. de kracht verdwijnt in de uitlaat.
 
Back
Top