Zo rap zal dat ook niet gaan, 50cc 4 takt is niet vooruit te branden, waarschijnlijk zit er op die euro 5 dingen een andere type uitlaat op met nog een dikkere catalysator erin, dacht zoiets te zien bij die vespa euro 5 en zip, kan ook verschil in blok zijn hoe het inelkaar zit maar veel verschillen zou het niet het blijft 50cc en 4takt en gaat niet vooruit tenzij er een 80cc onderhangt
Als je nu een E5 wilt is Piaggio m.i. de beste keuze omdat het 'opvoeren' daarvan het beste mogelijk en gedocumenteerd is. Sym en Kymco schijnt een ramp te zijn.Interessante discussie over de e5, heb zelf een Aprilia SXR ook een E5 en standaard ook niet vooruit te schoppen, door wat kleine aanpassingen winnen we wat trekkracht en snelheid waarbij we 55/56 op de teller gaan en 51/52 op de GPS, alle overstappers van een Jet E3/E4 naar deze scooter zijn dan ook teleurgesteld aangezien die wat sneller waren, nu lees ik dus dat als ze een Jet E5 kopen dus tegen het zelfde probleem aan gaan lopen.
de euro 5 zip maakt echt een ander geluid uit de uitlaat. Er zit een O2 sensor in, maar of er in katalysator in de uitlaat verwerkt is??
In de Aprilia zit er eentje in de bocht, Joey Schaar wou er eentje van een nieuwe Vespa E5 openzagen om het te laten zien maar mocht niet van Vespa aangezien die pijipen erg aan de prijs zijn.
De Aprilia vind ik ook erg mooi, maar hoe ik het lees en gezien heb bij Joey Schaar rijdt die pas erg fijn met een Malossi Multivar icm de rode ECU.
Het rijdt prima. Maar je moet geen haast hebben. Het vreemde is dat hij op een gegeven moment zo goed reed dat ik het bijna niet kon geloven. Maar toen kwam de servicebeurt en ben ik terug bij af...Maar ben je nu uiteindelijk tevreden met die scooter? Volgens mij toch wat minder enthousiasme dan over de Kymco's. Al hadden die ook hun nukken, zoals ieder merk.
En ?? een Wheelie Bar .En wat dacht je van koni's onder een scootmobiel.
Uit verhalen van bekenden, die op vakantie zijn geweest buiten de EU, begrijp ik dat de nieuwe SYM modellen buiten Europa veel beter lopen. Ik zou graag willen weten waar de verschillen zitten. Wat ik bijvoorbeeld opvallend vind, t.o.v. van mijn oude Kymco ND, is dat bij de SYM een hoop toeren niet worden omgezet in snelheid. Ik vermoed dat de vertanding daar debet aan is (vanwege het 16" wiel). Maar zelfs met een andere vertanding moét er nog iets zijn wat hem 'tegenhoudt'. Met zwaardere rollen heeft het blokje namelijk niet de 'kracht' die je zou verwachten.Nieuwe Super 8 is schitterend, maar ik ben bang dat je dan toch ook gaat aanlopen tegen euronorm restricties. Uit verschillende verhalen begreep ik dat Kymco nog erger is dan Sym om hem een beetje goed lopend te krijgen.
Hoi Mike is dat de blauw/witte draad die naar de stekker van de ECU gaat.Licht blauw/ witte draad van het gasklephuis doorknippen en dan de ring eruit halen. Stelt niks voor. Je kan er zelfs een begrenzer van een Mio 50i tussen zetten. Ik heb dit al is gedaan.
werkt dat ook bij een sym yet 14 E5 is dat enkel kabeltje doorknippen ? en welkeUit mijn hoofd gaat het toerenbegrenzer tijdperk. Heb dit al meerdere keren gedaan. Werkt altijd. Ik werk in een scooterwinkel.
werkt dat ook bij een sym yet 14 E 5 hoe wat moet ik juist doen om deze sneller te laten rijdenUit mijn hoofd gaat het toerenbegrenzer tijdperk. Heb dit al meerdere keren gedaan. Werkt altijd. Ik werk in een scooterwinkel.