Sym Jet 14 50cc accessoires

Vugto

New Member
Beste scooterforum,

Ik heb een 2019 Sym Jet 14 45km

Ik ben op zoek naar twee dingen:

1. "Hand Guards". Het liefst stevige. Voor wind, takken en wat bescherming als ik val.

2. Een sportuitlaat. Ik hoef geen extra vermogen. Maar meer optisch en misschien een mooier geluid.

Ik kan werkelijkwaar geen uitlaat vinden die zou passen...

Voor de hand guards weet ik gewoonweg niet wat past. Ik heb 1 yamaha versie gevonden op ebay, maar die ziet er niet echt stevig uit..

Heeft iemand tips of weet iemand waar ik moet zoeken?

Groetjes!
 
Advertisement - register to remove this

Voor die sportuitlaat kun je het wel vergeten ik had hiervoor een sym crox 2018 maar dat was er nog een met cdi wat een pleuris ding niet opgevoerd te krijgen. Maar om terug te komen op die uitlaat het was een zoektocht en ik ben niks verder gekomen als dit als op een simpele euro 2/3 die begrensd was op de cdi dmv van touren. Als het daarop al een drama was dan kan ik je verzekeren dat het op een injectie een groter drama wordt alleen al door die lambdan sensor.

ik had wel handguards op die symcrox maar het stuur is heel anders dan die van de sym jet dus ik ben bang dat die niet zullen passen.
 
die uitlaat zou ik ook maar laten hoor, 4takt scooter met een andere uitlaat is onnodig want idd je wint er geen vermogen mee en het geluid is zelfs bij de akrapovic verschrikkelijk lelijk en irritant vooral als ze zonder db killers rijden, ik zou je uitlaat lekker standaard laten daar loopt ie ook het lekkerst op. Die hand guards zou ik niet weten https://www.m2trading.com/nl/websho...t-neoprene-universeel-scooter-motor-bromfiets deze hebben ze bij mijn werk op de sym xpro scooters zijn super maar volgensmij niet echt wat je zoekt (wel lekker voor de winter hahah)
 
Voor die sportuitlaat kun je het wel vergeten ik had hiervoor een sym crox 2018 maar dat was er nog een met cdi wat een pleuris ding niet opgevoerd te krijgen. Maar om terug te komen op die uitlaat het was een zoektocht en ik ben niks verder gekomen als dit als op een simpele euro 2/3 die begrensd was op de cdi dmv van touren. Als het daarop al een drama was dan kan ik je verzekeren dat het op een injectie een groter drama wordt alleen al door die lambdan sensor.

ik had wel handguards op die symcrox maar het stuur is heel anders dan die van de sym jet dus ik ben bang dat die niet zullen passen.
die uitlaat zou ik ook maar laten hoor, 4takt scooter met een andere uitlaat is onnodig want idd je wint er geen vermogen mee en het geluid is zelfs bij de akrapovic verschrikkelijk lelijk en irritant vooral als ze zonder db killers rijden, ik zou je uitlaat lekker standaard laten daar loopt ie ook het lekkerst op. Die hand guards zou ik niet weten https://www.m2trading.com/nl/websho...t-neoprene-universeel-scooter-motor-bromfiets deze hebben ze bij mijn werk op de sym xpro scooters zijn super maar volgensmij niet echt wat je zoekt (wel lekker voor de winter hahah)

Bedankt voor de reacties.

Dan laat ik het idee van een andere uitlaat maar even gaan.

Voor de hand guards heb ik zelf hier naar zitten kijken:


als ik zo naar het stuur kijk zou het wel kunnen passen. Maar ik weet niet of het aansluiting stuk op het handvat verschillende maten kan hebben?
 
zien der inderdaad super tof uit maar is die 130 euries niet een beetje een duur grapje? zeker als je erachter komt dat ze niet passen en je ze al uitgepakt hebt en misschien geen retour garantie meer hebt. beste wat je zou kunnen doen is proberen of degene van een sym crox passen


stuk goedkoper en denk dat je hier meer kans hebt dat ze passen agz zelfde merk
Post automatically merged:

net fotos gezien van dat vorige linkje en die zien er eigenlijk niet zo goed uit hahah,

https://www.nr1motor.nl/handkappen-bbstorm-fcd6bc.html


deze zijn eigenlijk de enige waarvan ik verwacht dat ze passen (hebt ze allebei nodig) en dan ben je eigenlijk nog steeds niet goedkoper uit, qua geld zou ik er 2x over nadenken maar als je ze echt graag wilt denk ik dat dit je beste gok zou zijn
 
Last edited:
zien der inderdaad super tof uit maar is die 130 euries niet een beetje een duur grapje? zeker als je erachter komt dat ze niet passen en je ze al uitgepakt hebt en misschien geen retour garantie meer hebt. beste wat je zou kunnen doen is proberen of degene van een sym crox passen


stuk goedkoper en denk dat je hier meer kans hebt dat ze passen agz zelfde merk
Post automatically merged:

net fotos gezien van dat vorige linkje en die zien er eigenlijk niet zo goed uit hahah,

https://www.nr1motor.nl/handkappen-bbstorm-fcd6bc.html


deze zijn eigenlijk de enige waarvan ik verwacht dat ze passen (hebt ze allebei nodig) en dan ben je eigenlijk nog steeds niet goedkoper uit, qua geld zou ik er 2x over nadenken maar als je ze echt graag wilt denk ik dat dit je beste gok zou zijn


Ja het is wel een duur grapje.

Hartelijk dank voor het uitzoeken Brommertfanaat! Dit is zeker een goede optie.

Ik heb de website nr1motor.nl maar eens een email gestuurd. misschien hebben ze zelf een idee over wat past en wat niet.
 
als je een setje koopt die net als stuurgewichtjes die dmv een tapered lock vastzitten in je stuur en aan de andere kant los zijn dan zullen ze vrij universeel zijn maar dan moet je wel de goeie maat hebben. beste wat je kunt doen is met een schuifmaat je binnenkant van je stuur opmeten en dan zoeken naar eentje die een iets kleinere maat heeft want die tapered lock zet natuurlijk uit wanneer je hem vast draait
 
Back
Top