Zodat ik tenminste een fietser makkelijker kan inhalen en sneller op plekken kan geraken.deze scooter heeft geen cdi maar een ecu.
Als je de garantie wilt behouden kan je er beter niet zelf mee gaan klooien
Waarom wil je de ecu vervangen?
Volgens mij werkt deze scooter met een ECU ipv een CDI, is overigens een 50cc en geen 25cc maar dat maakt verder niet uit, Waarom wil je eigenlijk de cdi vervangen?Ik heb een 25cc sym jet 14 e5 (bouwjaar 2020)
Ik wil de cdi vervangen maar ik weet niet welke werkt en welke niet.. het heeft een cdi met modelnummer *zie foto* en ik denkt dat deze 8 polig is.View attachment 61874
Aha dat wist ik niet.. ik wou deze vervangen om ongeveer 35kmu te gaan zodat ik makelijker fietsers kan inhalen en sneller op school kan geraken omdat ik anders zeer vroeg moet opstaanVolgens mij werkt deze scooter met een ECU ipv een CDI, is overigens een 50cc en geen 25cc maar dat maakt verder niet uit, Waarom wil je eigenlijk de cdi vervangen?
Ik weet het niet 100% zeker, maar misschien zit er ook een vario ring in, als je dan een gladde bus koopt of de varioring eruit haalt, tikt hij denk ik wel de 34/35 aan. Maar dat zou je zelf even moeten nakijkenAha dat wist ik niet.. ik wou deze vervangen om ongeveer 35kmu te gaan zodat ik makelijker fietsers kan inhalen en sneller op school kan geraken omdat ik anders zeer vroeg moet opstaan
Dan kan je wel gedag zeggen tegen je garantie. Als hij toch zn onderhoudsbeurten niet gehad heeft maakt het natuurlijk niet meer uit.Maar dat zou je zelf even moeten nakijken
Garantie is al weg dankzij tweede hands enzo dus dat maakt niet veel uitDan kan je wel gedag zeggen tegen je garantie. Als hij toch zn onderhoudsbeurten niet gehad heeft maakt het natuurlijk niet meer uit.
En verwacht maar niet dat je veel langer kan slapen als je 10kmph sneller gaat.
Ik heb daar al antwoord op gegeven....
2e hands heeft niks met garantie te maken. De scooter zelf heeft garantie, niet de koper.
Is er een specifieke gladde bus? En heb ik dan geen vario blokkeer sleutel nodig?Ik weet het niet 100% zeker, maar misschien zit er ook een vario ring in, als je dan een gladde bus koopt of de varioring eruit haalt, tikt hij denk ik wel de 34/35 aan. Maar dat zou je zelf even moeten nakijken
Is wel een speciale maat ervoor ja, Wat die maat is zou ik ook niet weten. Je hebt inderdaad ook een vario blokeer sleutel nodig, of een slagmoer sleutel. Nooit een zuigerstop gebruiken bij een 4 takt!Ben een beetje dom
Post automatically merged:
Is er een specifieke gladde bus? En heb ik dan geen vario blokkeer sleutel nodig?
Ligt eraan wat er in de ECU geprogrammeerd staat.Ik weet het niet 100% zeker, maar misschien zit er ook een vario ring in, als je dan een gladde bus koopt of de varioring eruit haalt, tikt hij denk ik wel de 34/35 aan. Maar dat zou je zelf even moeten nakijken
En waar kan ik die ecu laten programeren of bij wie? Want ik denk dat dat zelf doen onmogelijk is..Ligt eraan wat er in de ECU geprogrammeerd staat.
Als je de ring eruit haalt of een smallere erin en het werkt niet dan moet je de ECU laten aanpassen.
Want staat PAR77_VAL=1 dus op 1 dan gaat hij stotteren op de ingestelde snelheid van PAR70.
En als nog nooit de ECU is aangepast staat PAR 70 bij een snor meestal op 28Km/h.
En haal je de ring eruit dan gaat hij stotteren bij 28Km/h en niet harder.