Sym injectie benzinefilter? (Hoe zit dit bij piaggo?)

GlennB

Active Member
Hallo,

In het onderhoudsboekje van de sym xpro e5 injectie staat dat op 10k km de benzinepomp filter vervangen dient te worden nu is het echt heel moeilijk om aan deze filters te komen nergens zijn ze te verkregen (zandri easyparts kparts) nergens leverbaar of niet op voorraad wat te doen?

Nog een vraagje hoe zit dit bij de piaggio injectie modellen dien je deze filters ook bij een bepaald aantal km te vervangen of wanneer er pas problemen ontstaan?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

In het onderhoudsboekje van de sym xpro e5 injectie staat dat op 10k km de benzinepomp filter vervangen dient te worden nu is het echt heel moeilijk om aan deze filters te komen nergens zijn ze te verkregen (zandri easyparts kparts) nergens leverbaar of niet op voorraad wat te doen?

Nog een vraagje hoe zit dit bij de piaggio injectie modellen dien je deze filters ook bij een bepaald aantal km te vervangen of wanneer er pas problemen ontstaan?
Heb je alleen gezocht naar het originele filter?
Dat kan verklaren dat je deze niet kan verkrijgen.
Er zijn echter genoeg alternatieven te krijgen.

Een benzinefilter is een benzinefilter.
Ze zijn er alleen 1001 verschillende uitvoeringen/maten/kleuren/vormen.
Het enige waar je op moet letten is de diameter van de benzineslang.
Zou gewoon gaan voor een universeel exemplaar als het filter achter een kap komt te zitten.
Wanneer deze in het zicht komt, dan zou je een mooie gekleurde kunnen nemen.
Brandstoffilter 1.jpgBrandstoffilter.jpg
 
Hallo,

In het onderhoudsboekje van de sym xpro e5 injectie staat dat op 10k km de benzinepomp filter vervangen dient te worden nu is het echt heel moeilijk om aan deze filters te komen nergens zijn ze te verkregen (zandri easyparts kparts) nergens leverbaar of niet op voorraad wat te doen?

Nog een vraagje hoe zit dit bij de piaggio injectie modellen dien je deze filters ook bij een bepaald aantal km te vervangen of wanneer er pas problemen ontstaan?


Natuurlijk ga je geen filters vervangen als de problemen pas komen.. Die dien je te vervangen te preventie dat er problemen gaan komen..

Ook die filters kunnen dicht met vuil gaan zitten en dan beperk je daarmee de benzine door voer / en ook dus hoe de motor reageerd.
 
Heb je alleen gezocht naar het originele filter?
Dat kan verklaren dat je deze niet kan verkrijgen.
Er zijn echter genoeg alternatieven te krijgen.

Een benzinefilter is een benzinefilter.
Ze zijn er alleen 1001 verschillende uitvoeringen/maten/kleuren/vormen.
Het enige waar je op moet letten is de diameter van de benzineslang.

En wat mooi! Alle kleuren van de regenboog en nog meer zag ik al ;).


Origineel zijn ze bijna 40,00 Euro wat natuurlijk van de zotte is :rolleyes:!
Goed controleren qua maatvoering en er 1 bestellen van een paar euro..., klemmen mits goed gedemonteerd en behandeld kunnen ook weer hergebruikt worden.
 
Nee dit gaat om injectie filters die op de elecktrische benzinepompen zitten niet zon filter die tussen de slang zit
 
Och ja, nu begrijp ik het...:oops:, niet goed gelezen man!

Jij bedoelt het geïntegreerde filter van de elektronische pomp zelf...

Zie ook: https://www.easyparts.fr/Pompe-à-essence-SYM-Fiddle-II-III-IV-50-125I-4T-E4-E5-p33788379

Die is inderdaad wel verkrijgbaar en kost een paar Euro, maar het vinden van zo'n type filter is toch wel erg lastig zag ik al.
Volgens mij is de filter uit de onderstaande link de juiste voor jouw type Sym en brandstofpomp??

Zie: https://www.easyparts.fr/Benzinefilter-SYM-Fiddle-IIandIII-50-125-4T-p33526145

Alhoewel deze wel erg sterk lijkt op een normale brandstoffilter heb ik zo mijn twijfels of dit de juiste is...
Normaliter kan de (een) elektronische pomp niet uit elkaar gehaald worden is mijn ervaring!
 
Last edited:
Och ja, nu begrijp ik het...:oops:, niet goed gelezen man!

Jij bedoelt het geïntegreerde filter van de elektronische pomp zelf...

Zie ook: https://www.easyparts.fr/Pompe-à-essence-SYM-Fiddle-II-III-IV-50-125I-4T-E4-E5-p33788379

Die is inderdaad wel verkrijgbaar en kost een paar Euro, maar het vinden van zo'n type filter is toch wel erg lastig zag ik al.
Volgens mij is de filter uit de onderstaande link de juiste voor jouw type Sym en brandstofpomp??

Edit: https://www.easyparts.nl/Benzinefilter-SYM-Fiddle-IV-50-125i-4T_(Originele-onderdelen)-p33566341

Zie: https://www.easyparts.fr/Benzinefilter-SYM-Fiddle-IIandIII-50-125-4T-p33526145

Alhoewel deze wel erg sterk lijkt op een normale brandstoffilter heb ik zo mijn twijfels of dit de juiste is...
Normaliter kan de (een) elektronische pomp niet uit elkaar gehaald worden is mijn ervaring!

Filter heb ik al bij zandri en easyparts proberen te bestellen november order geplaatst vandaag maar geannuleerd na 6 a 7 maanden wachten ze geven nog steeds aan niet leverbaar en hebben geen datum wanneer die weer leverbaar is (dit was het filter van 40 euro)
Maar nu is dus de vraag moet deze periodiek vervangen worden?

Edit:https://www.easyparts.nl/Benzinefilter-SYM-Fiddle-IV-50-125i-4T_(Originele-onderdelen)-p33566341
 
Normaliter kan de (een) elektronische pomp niet uit elkaar gehaald worden is mijn ervaring!
Nieuw pumpke gaat dat worden, standaard pompjes zijn inderdaad slijtage onderdelen. zelfs de brandstof injectie pompen van grote scheepsmotoren worden uitgewisseld. brandstofpomp van personen autoś ook. want ofwel het is de arbeid niet waard of het ist te gespecialiceerd
 
Nieuw pumpke gaat dat worden, standaard pompjes zijn inderdaad slijtage onderdelen. zelfs de brandstof injectie pompen van grote scheepsmotoren worden uitgewisseld. brandstofpomp van personen autoś ook. want ofwel het is de arbeid niet waard of het ist te gespecialiceerd

Oke duidelijk maar waarom zijn de filters dan los te koop?

Dus bij de injectiepompen is het zo zodra ze problemen geven hele pomp vervangen?

En niet vanuit voorzorg bij bijvoorbeeld bij 30k km de filter vervangen (als het uberhaupt mogelijk is)
 
praat ik even uit ver verleden dat ik nog machinist was, daar stonden gewoon zoveel draaiuren voor die dingen en dan verwisselen, of er moet er 1 problemen geven. maar als je ergens een onderhoudsboekje vandaan kan toveren of vraagt bij een brommer goeroe die verstand van joun fiets heeft, dan weet je het zeker. ik ben gewoon een beetje aan het denktanken samen met je.


En mijn excuus ik zit 2 fora ook beetje door elkaar te halen...... wordt al oud
 
Bij Yamaha is deze wissel qua filter in het geheel niet mogelijk!

Bij Piaggio deels, maar dit betreft weer andere types als omschreven....

Normaliter moet je dus het hele spul vervangen!
En leuk dat machinist gedoe, maar dit strookt niet met de huidige brandstofpompen op een 50cc scooter!
Dit type kom je niet tegen op een grootschalige machine(s) met meerdere cilinders.
Alhoewel sommige wel de optie hebben om het e.e.a. te kunnen kunnen vervangen is het op grootschalige apparatuur nihil!

Voegt dus niets toe in het topic waar de eigenaar wat aan heeft!
 
Last edited:
Back
Top