sym fiddle start maar rijd niet en maakt veel lawaai bij gas geven

mijkie770302

Well-Known Member
mijn sym fiddle viel ineens stil tijdens het rijden . en daarna deed hij niets meer. heb bobine en starter relais vervangen want die waren kapot. nu start hij terug en stationair loopt hij goed maar vanaf ik erop ga zitten en wil rijden blijft hij gewoon stil staan en maakt dan enorm veel lawaai maar dat lawaai is alleen als ik gas geef. heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Vertoont de motor dit gedrag ook als de scooter op de middenbok staat?
Ik vermoed vooralsnog dat er wat mis is in het transmissie en/of aandrijvingsgedeelte.

Kan zomaar zijn dat de v-snaar is geknapt (of uit elkaar gespat is) en het residu hiervan tussen de poulies is beland.
Voor de zekerheid (mocht men dit nog niet gedaan hebben) de kickstarterkap verwijderen en het spulletje hierachter controleren.
 
als hij op de middenstand staat had hij dat niet dan kon ik gewoon gas geven. ik had de v-snaar al nagekeken en die zat wat losser maar is niet kapot. het is wel zo dat ik een andere cilinderkop had gestoken en er ni had bij nagedacht ofdat die dan ook moet roderen en heb mijn zoon achterop gepakt en volle gas gereden zelfs een helling op en dan dacht ik daar aan en ben rustig gaan rijden en het is dan dat hij is stil gevallen
 
Een andere en/of nieuwe cilinderkop hoeft men niet in te rijden en/of roderen.
Is de kop en/of pet geleverd met ook nieuwe kleppen?
Zo ja, heeft men deze dan wel ingeslepen?

En de v-snaar is maar één onderdeel v.w.b. de transmissie/overbrengingsonderdelen.
De variateur en toebehoren maar ook de koppeling en toebehoren dienen gecontroleerd te worden.
Dit verklaart overigens niet dat de bobine en startrelais in een eerder stadium de geest hebben gegeven!

Om mezelf een hoop typewerk uit te sparen post ik even een bestand van de Fiddle 1:

wSTFlMj.png
 

Attachments

  • symfiddleclutch.png
    symfiddleclutch.png
    52.6 KB · Views: 1
ik denk dat ik het probleem heb gevonden . ik haalde het deksel van de cilinderkop af en hoorde iets vallen. da pinneke en moereke dat op de kleppen is gedraaid waarmee je moet afstellen viel eruit. kan dat dan de oorzaak zijn?
 
Back
Top